Blog de l'ocupació forestal anti-MAT que es troba a la zona de les Guilleries (La Selva). Notícies, comunicats, textos, convocatories... Contacte: desdelsboscos@gmail.com
lunes, 12 de septiembre de 2011
miércoles, 7 de septiembre de 2011
Mas referma que la MAT i la interconnexió elèctrica amb França estaran acabades en quatre anys
18:15 05.09.2011 Barcelona (ACN).-
El president del Govern, Artur Mas, ha refermat que la MAT i la interconnexió elèctrica amb França estaran enllestides en quatre anys. Mas ha destacat la importància d'interconnectar energèticament Catalunya amb la resta d'Europa a través de França. El president ha fet aquestes declaracions en el marc del dinar-col·loqui organitzat per la patronal del sector de l'enginyeria Asinca, a Barcelona, un dia després que 200 persones sortissin al carrer a Girona per protestar contra el projecte. Les obres de la MAT estan acabades fins a Bescanó i les feines prèvies per a la construcció del tram soterrat de Santa Llogaia d'Alguema (Alt Empordà) fins a Baixàs, a l'altra banda del Pirineus, ja han començat.
martes, 6 de septiembre de 2011
Crònica de la manifestació No a la MAT
El passat diumenge 4 de setembre, l’assemblea contra la MAT de Girona , va convocar una manifestació a Girona en rebuig i oposició a les torres demolt alta tensió i altres grans infrastructuresque s’estan construint al llarg del territori, com el tren d’alta velocitat (TAV). Entenent que aquestes dues obres faraòniques construïdes en nom del progrés responen a interessos econòmics de grans multinacionals i esdevenen un mecanisme clau en la continuïtat i perpetuació del sistema capitalista. Per tant es pot dir que la crítica anava més enllà de la localització física de la MAT, i que responia a un sentiment més profund d’anàlisis i replantejament social. De la mateixa manera que es diu no a la MAT i no al TAV, tal com diu el manifest, també es diu no al sistema ni la societat que ho necessita. La manifestació es va convocar a les 18h a Plaça Catalunya on es va reunir unes 200 persones.
lunes, 29 de agosto de 2011
Comunicat manifestació contra la MAT
S'ha presentat ja el pla d'obres del tram de la línia de Molt Alta Tensió (M.A.T.) de Santa Llogaia a La Jonquera i l'Estat ha aprovat la declaració d'impacte ambiental de la línia finalment aèria entre Bescanó (Gironès) i Santa Llogaia d'Àlguema (Alt Empordà) que creua un total de 38 termes municipals compresos entre les comarques del Gironès, Pla de l'Estany, Alt i Baix Empordà.
La justificació per a la construcció de línies de Molt Alta Tensió és l'eficàcia en el transport d'energia elèctrica a grans distàncies, minimitzant les pèrdues i maximitzant la potència transportada augmentant així els beneficis de la distribució d'energia elèctrica amb l'objectiu d'alimentar el tren d'alta velocitat, fer possible la interconnexió amb França, (apart dels interessos europeus en fer l'anell mediterrani de molta alta tensió, respon a la necessitat de moure i comerciar amb grans quantitats d’energia, que a vegades sobra i a vegades falta, tenint en compte que el pas serà regulat per França) i afavorir la integració en el sistema elèctric de l'energia eòlica dels parcs previstos en aquesta zona.
Però el que ens amaguen, com és d'esperar, és l'elevat risc de contaminació electromagnètica que presenta sobre la salut de les persones i de la terra.
Paraules de Mario Monti ( mediador europeu per suprimir les protestes contra la interconnexió):
-En este sentido, podría preverse la aplicación de un principio equivalente al principio de «el que contamina paga». Un porcentaje de los ingresos obtenidos de la explotación de esta interconexión podría asignarse al desarrollo de proyectos a nivel local o regional-
Els camps electromagnètics (CEM) provinguin de línies d'alta tensió, zones wi-fi, mòvils,... estan catalogats per la OMS dins el grup 2B; POSSIBLES AGENTS CANCERÍGENS PER ALS HUMANS. La seva exposició pot significar el desenvolupament de càncer a partir de cèl·lules cancerígenes que no han despertat o d'alteracions de cadenes d'ADN ja presents. Remarquen especialment la relació que té amb la leucèmia infantil i que es previngui de l'exposició dels CEM sobretot en nenes/nens i adolescents en edat de reproducció.
Com a resposta d'aquests estudis, la OMS està aplicant el Principi de Precaució que s'aplica quan una avaluació científica objectiva indica que hi han motius raonables de preocupació pels potencials efectes perillosos sobre la salut i el medi ambient.
Ja s’estan donant casos sospitosos d’afectats pels CEM de la MAT a St.Hilari des del 26 de Juliol dia en que va ser posada en marxa la línia Vic-Bescanó
El Consell de Ministres ha denegat a varis Ajuntaments de Navarra l'autorització per a fer una consulta popular sobre la MAT. Ens han demostrat reiteradament en quina mena de democràcia vivim, o és més, què és la democràcia en sí.
Un cop més, els qui diuen que ens representen, posen els beneficis econòmics per davant de la salut de les persones i de la terra.
Tota aquesta manipulació és explicable, com ja sabem, per la connexió directe que hi ha entre polítics i multinacionals o grans empreses privades. Luís Atienza, el president del gran monopoli d'energia elèctrica de l'Estat (Red Eléctrica Española), actualment amb un contracte blindat i un sou de 700.000 eur/any, va ésser Ministre d'Agricultura durant els anys més corruptes del mandat de González i ex-secretari d'Energia entre d'altres càrrecs.
La interconnexió serà una realitat l'any 2014 i el cost global del projecte ronda pels 571.000.000 eur.
No hem de seguir deixant que els que NO ens representen actuïn impunement per sobre-enriquir-se justificant-se en la democràcia. Encara seguirem votant per perpetuar-la?
Com es pot permetre que davant una política de retallades socials, de sanitat i laborals, es mantinguin uns pressupostos desorbitats en infraestructures que no tindran cap benefici pels mes perjudicats?
Ens hem de preguntar qui, per a qui i perquè les construeixen.
No ens hem de desinflar, hem de seguir lluitant per escollir i canviar el nostre model de vida.
Exigim la parada d'aquestes macroinfraestructures que perpetuen el sistema que ens fa esclaus del consum, i poder decidir en que s'inverteixen els nostres impostos.
Fem una crida a totes les persones i col·lectius a continuar mobilitzant-se i no cedir fins aconseguir-ho!
NI AQUI NI ENLLOC; NO A LA MAT, NO AL TAV, NO A LES NUCLEARS NI AL SISTEMA QUE LES NECESSITA
Diumenge 4 de setembre 18h.
Plaça Catalunya Girona
miércoles, 10 de agosto de 2011
Manifestació contra la MAT 4 de setembre
No podem permetre que en benefici de les grans corporacions s'acabi el tram que falta de la línia de Molt Alta Tensió (MAT) de 400.000V de Bescanó a la Jonquera.
S'ha presentat ja el pla d’obres de Santa Llogaia a La Jonquera i poden començar les obres i s'ha aprovat la declaració d’impacte ambiental del tram Bescanó a Santa Llogaia d'Alguema.Centenars de persones ja estan afectades per les expropiacions i per la proximitat de la MAT als seus habitatges que ja afecta la seva salut. L'Estat Espanyol i l'Estat Francès donats de la mà amb la Generalitat de Catalunya continuen tirant endavant el projecte en benefici de les grans corporacions com Red Electrica Española i EDF, justificant la infraestructura que alimentarà altres projectes monstruosos com el Tren d'Alta Velocitat (AVE) i els parcs eòlics previstos a l'Empordà. La compra d'excedent de producció d'electricitat de les centrals nuclears franceses només beneficia als de sempre, grans corporacions i politics, i atempta a la salut de les persones i del medi natural.
Malgrat la oposició de milers de persones i la lluita, que des de fa tants anys, fan persones, pobles i associacions, la màfia política vol acabar d'implantar la monstruosa línia de la MAT.
Per aquests motius, ara més que mai, oposem-nos al projecte i cridem entre totes NO A LA MAT, NI AQUÍ NI ENLLOC!! Perquè no la necessitem i no la volem ni soterrada ni amb torres. Mostrem el nostre rebuig a les grans infraestructures com la Molt Alta Tensió (MAT) i el Tren d'Alta Velocitat (AVE).
Es convoca una gran manifestació el diumenge 4 de setembre a les 18h de la tarda a la Plaça Catalunya de GIRONA. Petites, joves i grans de les comarques de Girona diguem PROU!!!!
Feu-ne el màxim de difusió per a que siguem les més possibles per mostrar el nostre rebuig a aquestes infraestructures.
Us hi esperem a tots i totes, perquè encara hi som a temps!!!!!
sábado, 30 de julio de 2011
L'Estat aprova la declaració d'impacte ambiental de la MAT entre Bescanó i Santa Llogaia
15:35 29.07.2011 Girona (ACN).-
L'Estat ha aprovat la declaració d'impacte ambiental de la línia de Molt Alta Tensió (MAT) entre Bescanó (Gironès) i Santa Llogaia d'Àlguema (Alt Empordà). Aquest tram de la línia de 400 kv tindrà 43,2 quilòmetres i serà aeri. La declaració suposa la confirmació definitiva que l'Estat ha desestimat les propostes del CILMA perquè aquest tram se soterrés, a diferència del que passarà amb el d'interconnexió amb França. La línia creua un total de 38 termes municipals compresos entre les comarques del Gironès, Pla de l'Estany, Alt i Baix Empordà. Un cop aprovat aquest tràmit, el projecte passarà a mans del ministeri d'Indústria i es podran engegar els tràmits per aixecar les torres sobre terreny.
La subestació elèctrica de 400 kV a Bescanó entra en funcionament
Els treballs per desmuntar l'antic traçat de la línia Vic-Pierola duraran un any.
Vilaweb 27/07/2011
Red Eléctrica va posar ahir dilluns en funcionament el parc de 400 quilovolts (kV) de la subestació de Bescanó (Gironès), la primera d'aquestes característiques que entra en servei a les comarques gironines. De forma paral·lela, també es van posar en marxa les línies de 400 kV del tram que va de Vic a Bescanó i el de Sentmenat fins a Bescanó, així com la connexió del parc de 132 quilovolts de la subestació de Bescanó, propietat d'Endesa. La companyia assegura que amb la seva posada en funcionament es "garanteix el subministrament de la ciutat de Girona i la Costa Brava" amb els "mateixos nivells de qualitat" que a la resta de l'Estat. Segons la companyia, la línia Sentmenat-Vic-Bescanó i la subestació de Bescanó són una peça clau per al projecte que ha de servir per reforçar el subministrament elèctric del nord-est de Catalunya. Al mateix temps, han de servir per acomplir tres objectius: alimentar el tren d'alta velocitat, fer posible la interconnexió amb França i afavorir la integració en el sistema elèctric de l'energia eòlica dels parcs previstos en aquesta zona. El pressupost de la línia suma 92 MEUR mentre que la subestació de Bescanó ha estat de 21 MEUR. A finals de maig aquestes instal·lacions es van inaugurar de forma oficial amb la presència del president de la Generalitat, Artur Mas, i el president de Red Eléctrica, Luis Atienza. El desmantellament de l'antiga línia. La línia Sentmenat-Vic-Bescanó ha suposat la reorganització de les xarxes de transport de la zona alhora que s'han compactat en un mateix traçat, en la mesura del possible, les antigues línies amb les noves. Això ha permès desmuntar més quilòmetres de línia dels que s'han construït, concretament 92,8 quilòmetres enfront dels 89,3 quilòmetres. Els treballs per desmuntar l'antic traçat de la línia Vic-Pierola van començar fa dos mesos i està previst que s'allarguin fins d'aquí a un any aproximadament. La subestació de Bescanó és la primera dels 400.000 volts que ha entat en servei a les comarques gironines. La posada en tensió s'ha fet coincidint amb el tram de la molt alta tensió que s'estén entre Sentmenat-Vic-Bescanó. Des d'aquí, la línia s'encaminarà cap a l'Alt Empordà, on hi arribarà aèria. A l'alçada de Santa Llogaia d'Àlguema, però, els 400 kV se soterraran en rasa i, després, creuaran la frontera per un túnel paral·lel al que ja existeix del TAV. La interconnexió serà una realitat l'any 2014 i el cost global del projecte és de 571 MEUR.
lunes, 18 de julio de 2011
Propera parada de l'infotur, Albaida

El acte començarà a les 19h.
Després hi haurà un sopar popular.
miércoles, 13 de julio de 2011
Acampada per la resistencia i la defensa del territori
Es fará a la provincia de Girona en un lloc en cara per confirmar del 1 al 4 de Setembre
Aquesta es una acampada per la resistència i defensa del territori en la que pretenem trobar-nos amb la gent que no acceptem el capitalisme i tenim ganes de fer front al model de vida imposat pel progrés.
Volem que l’acampada sigui un espai de trobada per la posta en comú d’experiències i coneixements. Esta pensada perquè hi hagi una part teòrica i una part pràctica en la que l’eix d’aquesta segona part serà la supervivència.
no només entenem la supervivència com una simbiosi amb la naturalesa sinó que també és una eina molt coherent per tenir autonomia per passar a l’acció enfront les agressions del territori. Creiem que actualment la lluita contra el progrés i la defensa del territori reflexa molts altres tipus de lluites i amb la qual podem incidir en les bases del sistema destructor en el que vivim.
Volem que s’organitzi a partir de totes les que estem a l’acampada, ens agradaria que hi hagués iniciativa,implicació, propostes, tant en el temps de preparació com en l’acampada. Per aquest fet pots aportar les teves propostes a partir del moment en que estiguis llegint aquest escrit,el contacte es:
desarrollismeesmort@gmail.com
Mes informació a http://resistenciaidefensaterritori.blogspot.com/
viernes, 8 de julio de 2011
Memories de les jornades contra la especulació a Granada
Açi os deixem les memòries.
Memoria _Especulacion
sábado, 25 de junio de 2011
L'infotur torna a Alcorcón
El proper cap de setmana tornem a Alcorcon.
Aquesta vegada serà al CSO La Frontera, on es realitzaran unes jornades solidàries amb l'okupació forestal.
La programació és la següent:
Divendres1 de juliol
C.S.O. La Frontera.
(cast)
El próximo fin de semana volvemos a Alcorcon.
Esta vez será al CSO La Frontera, dónde se realizarán unas jornadas solidarias con la okupación forestal.
La programación es la siguiente:
VIERNES 1 de JULIO
SÁBADO 2 de JULIO
C.S.O. La Frontera.
miércoles, 8 de junio de 2011
viernes, 3 de junio de 2011
Torna la gira Infotur de la okupació forestal contra la MAT
Aquesta part de l'infotur comença a la acampada de Girona el proper dia 10 dins de una jornada dedicada a les energies i el desenvolupament.
Despres anirem el día 17 al casal popular de Castelló, on començarem la activitat a les 19h.
Continuarem línfotur al día següent a Segorbe, al ateneu llibertari "Octubre del 36" a les 17h. dins de les jornades per defensa del territori.
Darrer aquest minirrecorregut pel Pais Valenciá marchem el dia 1 de Juliol cap a Castella.
Tornem a Alcorcon. Hi serem al centre social La Frontera.
Els dies 1 i 2 de Juliol es farán unes jornades solidaries amb la okupació forestal de les cuals ja os informarem mes endavant.
JORNADES PER LA DEFENSA DEL TERRITORI

Ateneu Llibertari octubre del 36
(Sogorbe-Castelló)-Del 18 de juny al 2 de Juliol-
Dissabte 18 de juny.
14:00 - Dinar popular, (dos plats i postres).
17:00 - Presentació del documental i xerrada "La MAT A on ens porta el progrés?"
La MAT, una línia elèctrica de 400.000 volts (Molt Alta Tensió) que travessarà Catalunya i que, en un futur, es pretén que arribi fins al nord d'Àfrica està en relació directa amb la construcció de l'AVE. Aquest documental pretén potenciar les veus de les lluites contra la MAT, des d'accions legals fins a accions més directes, com la primera okupació forestal que s'ha produït en l'estat. Comptarem amb la presència de membres de l'assemblea contra la Mat de Catalunya.
Dissabte 25 de juny.
14:00 - Dinar popular, (dos plats i postres).
17:00 - Presentació del llibre Perspectivas antidesarrollistas a càrrec de Miquel Amorós.
"La crítica antidesarrolista, és la crítica que intenta partint de les lluites concretes (lluites en defensa del Territori, contra l'AVE, o contra la MAT) enllaçar amb la història revolucionària (amb els seus aspectes no vençuts) per començar a teixir un moviment subversiu . (...) És la reflexió d'una experiència de lluita i d'una pràctica quotidiana (...) En una paraula: és filla de l'acció, aquest és el seu mitjà i no pot sobreviure fora d'ell. "
Dissabte 2 de juliol.
13:00 Presentació del grup de treball "En defensa del Territori de l'Alt Palància".
Tant l'AVE, la proposta d'emmagatzematge geològic de CO2, així com la resta de plans plantejats per a un futur proper a la nostra comarca, representen l'atac del desarrollismo cap al Territori concebut no només com una cosa purament paisatgístic, sinó com la interrelació de la nostra vida amb la seva naturalesa, la seva agricultura, el seu saber, la seva història ... i en definitiva, la resta d'activitats humanes, expressades mitjançant un tot articulat en el seu conjunt.
14:00 - Dinar popular, (dos plats i postres).
17:00 Xerrada "Transgènics i revolució verda (agroecologia VS agroindústria)" a càrrec d'un membre del Col.lectiu Mas del Potro (Alcoi).
La revolució verda, presentada pels Estats del món sencer en els anys 60 com la garantia per acabar amb la fam al món oferia, a més d'un qüestionable i fosc creixement de la productivitat agrícola d'alguns productes (noves varietats foranes, fertilitzants, pesticides ...), l'aniquilació de l'agricultura tradicional i el desplaçament d'altres pràctiques més equilibrades amb el medi, no només en els productes mateixos, sinó també pel que fa al conjunt de sabers transmesos a nivell generacional en el si de les comunitats, obrint amb això pas a l'acceptació dels transgènics.
* Els beneficis obtinguts en els àpats aniran destinats al sufragi de les despeses de les jornades i al projecte d'horta que duem a terme.
(cast)
Sábado 18 de junio.
14:00- Comida popular, (dos platos y postre).
17:00- Presentación del documental y charla “La M.A.T ¿A dónde nos lleva el progreso?”
La MAT, una línea eléctrica de 400.000 voltios (Muy Alta Tensión) que atravesará Cataluña y que, en un futuro, se pretende que llegue hasta el norte de África está en relación directa con la construcción del AVE. Este documental pretende potenciar las voces de las luchas contra la MAT, desde acciones legales hasta acciones más directas, como la primera okupación forestal que se ha producido en el estado. Contaremos con la presencia de miembros de la asamblea contra la Mat de Catalunya.
Sábado 25 de junio.
14:00- Comida popular, (dos platos y postre).
17:00- Presentación del libro Perspectivas antidesarrollistas a cargo de Miquel Amorós.
“La crítica antidesarrolista, es la crítica que intenta partiendo de las luchas concretas (luchas en defensa del Territorio, contra el AVE, o contra la MAT) enlazar con la historia revolucionaria (con sus aspectos no vencidos) para empezar a tejer un movimiento subversivo. (…) Es la reflexión de una experiencia de lucha y de una práctica cotidiana (…) En una palabra: es hija de la acción, este es su medio y no puede sobrevivir fuera de él.”
Sábado 2 de julio.
13:00 Presentación del grupo de trabajo “En defensa del Territorio del Alto Palancia”.
Tanto el AVE, la propuesta de almacenamiento geológico de CO2, así como el resto de planes planteados para un futuro próximo en nuestra comarca, representan el ataque del desarrollismo hacia el Territorio concebido no solo como algo puramente paisajístico, sino como la interrelación de nuestra vida con su naturaleza, su agricultura, su saber, su historia…y en definitiva, el resto de actividades humanas, expresadas mediante un todo articulado en su conjunto.
14:00- Comida popular, (dos platos y postre).
17:00 Charla “Transgénicos y revolución verde (agroecología VS agroindustria)” a cargo de un miembro del Colectivo Mas del Potro (Alcoy).
La revolución verde, presentada por los Estados del mundo entero en los años 60 como la garantía para acabar con el hambre en el mundo ofrecía, además de un cuestionable y oscuro crecimiento de la productividad agrícola de algunos productos (nuevas variedades foráneas, fertilizantes, pesticidas…), la aniquilación de la agricultura tradicional y el desplazamiento de otras prácticas más equilibradas con el medio, no solo en los productos mismos, sino también por lo que respecta al conjunto de saberes trasmitidos a nivel generacional en el seno de las comunidades, abriendo con ello paso a la aceptación de los transgénicos.
*Los beneficios obtenidos en las comidas irán destinados al sufragio de los gastos de las jornadas y al proyecto de huerta que llevamos a cabo.
jueves, 28 de abril de 2011
Entrevista en Radio Ela
En el següent enllaç podreu sentir el programa.
martes, 12 de abril de 2011
jueves, 7 de abril de 2011
martes, 5 de abril de 2011
Mes dates de la gira de l'infotur
I al día següent hi serem a les 18:30h. a la biblioteca social "La Revoltosa" d'Alcorcon (Madrid) .
(cast)
El próximo día 16 de abril estaremos en Balaguer con gente afectada por la MAT del Pallars (comarca de Lleida).
Y al día siguiente estaremos a las 18:30h. en la biblioteca social "La Revoltosa" de Alcorcon (Madrid).
martes, 29 de marzo de 2011
L'infotur continua
Demá hi serem al barri de Gracia en un lloc en cara per confirmar a les 19h.
I el dissabte presentarem el documental contra la MAT al ateneu de Sants a les 17:30h. dins del festival de cinema anarquista de Barcelona.
I en cara ens queda pasar per Galiza, Balaguer (Lleida), el ateneu llibertari L'Alomá de Tarragona i Alcorcon.
Aixó no es aturará fins acabar amb la MAT.
(cast)
El infotur contiuna su viaje.
Mañana estaremos en el barrio de Gracia en un sitio aun por confirmar a las 19h.
I el sábado presentaremos el documental contra la MAT en el ateneu de Sants a las 17:30h. dentro del festival anarquista de Barcelona.
Y todabía nos queda pasar por Galiza, Balaguer (Lleida), el ateneu llibertari L'Alomá de Tarragona y Alcorcon.
Esto no se parará asta acabar con la MAT.


