martes, 9 de octubre de 2012

Les primeres torres del tram aeri de la MAT s´aixecaran a principis del 2013

El segon transformador per al soterrament de la MAT va arribar ahir a la futura subestació de Vilamalla. 

El segon transformador per al soterrament de la MAT va arribar ahir a la futura subestació de Vilamalla. ROBERT VAN EECKHOUT
La construcció de la MAT continua cremant etapes per mantenir els terminis marcats per Red Eléctrica, que situen la posada en marxa de la línia de 400 kw a principis del 2014. Amb les naus de la subestació de Santa Llogaia (el nexe entre el tram aeri i la interconnexió soterrada amb França) ja construïdes, la companyia preveu, d'una banda, que les noves torres entre Bescanó i Santa Llogaia es comencin a aixecar al primer quadrimestre del 2013, i que la rasa per soterrar el cable entre aquesta subestació i la frontera es comenci a col·locar a partir de finals d'aquest mes.


Coincidint amb l'arribada del segon dels set transformadors que han de permetre la conversió de la tensió de 400 kw del tram a aeri a 320 kw, per fer possible el soterrament, el delegat de Red Eléctrica, Lluís Pinós, va repassar l'actualitat de les fases de construcció de la línia d'Alta Tensió. Pinós va concretar que a partir del primer quadrimestre del 2013 es farà l'operació més visible d'aquesta obra, que és l'aixecament de les primeres torres del tram aeri entre Bescanó i Santa Llogaia. En total, se'n col·locaran 105 de noves en un recorregut de 40 quilòmetres. Tot i això, el delegat de Red Eléctrica va afirmar que "l'impacte serà baix". En gran part, això serà possible perquè s'aprofitaran les línies ja existents. Concretament, des de Bescanó fins a Sant Julià de Ramis es compactarà la línia amb la ja existent de 220 kw, mentre que des de Sant Julià fins a Santa Llogaia també s'unirà amb la de 132 kw actual. Això permetrà que del total de 40 quilòmetres de la línia, 35 es fagin aprofitant les infraestructures actuals.

Esperant les al·legacions

El projecte d'aquest segon tram aeri de la línia d'alta tensió es troba actualment a exposició pública, a l'espera que fins el 10 d'octubre els alcaldes i particulars afectats presentin les seves al·legacions. Pinós va afirmar ahir, en referència a les queixes d'AMMAT per l'antiguitat dels plànols que s'han adjuntat amb el projecte, que l'Institut Cartogràfic de Catalunya no disposa actualment de plànols de proximitat, d'escala 1:25.000, on hi figuri la via del tren d'alta velocitat. Les queixes dels alcaldes van arribar principalment per l'absència d'aquesta infraestructura en els mapes, alhora que alguns habitatges tampoc hi apareixen, fet que fa pensar que els plànols utilitzats són antics.

Pel que fa al tram que continua fins a la frontera francesa, Pinós va explicar que les obres amb el costat francès van més o menys al mateix ritme. I és que, si bé a la banda catalana ja s'ha començat a perforar el túnel de la interconnexió i per França no (començarà a partir del 17 d'octubre); a l'altra banda ja s'ha començat a col·locar la rasa que ha de transportar el cable i aquí encara no. Segons va determinar el delegat de Red Eléctrica, aquesta obra està previst que s'iniciï a finals d'aquest mes o a principis del que ve. Els 30 quilòmetres que separen la subestació de Santa Llogaia s'han dividit en 18 trams i poc a poc s'aniran col·locant els cables que transportaran la tensió de 320 kw entre Santa Llogaia i Baixàs. Pinós va explicar que l'obra és complexa pel sol fet que cada metre de cable té un pes de 30 kg.

Arriben els transformadors

Si ja fa dues setmanes va arribar el primer dels set transformadors que han de permetre la conversió de la corrent de 400 kw a 320 kw, ahir va arribar el segon. El procés de transport des del port de Barcelona té una durada de dues setmanes, i comporta tallar la carretera des de Vilamalla fins a Santa Llogaia. Es preveu que durant les properes setmanes continuïn arribant la resta de transformadors i que al mes de desembre puguin estar tots ja instal·lats a la subestació, on a finals de 2013 han de començar a fer les primeres proves de la interconnexió amb França.

Extret de:
 http://www.diaridegirona.cat/comarques/2012/10/03/primeres-torres-del-tram-aeri-mat-saixecaran-principis-del-2013/584259.html