el proximo 31 de mayo es el dia en que las ocho personas imputadas se tienen que preseantar a prestar declaración en los juzgados de Santa Coloma de Farners (Girona).
Para mostrar todo nuestro apoyo se convoca para ese dia una concentración en las puertas de los juzgados a las 10h.
Blog de l'ocupació forestal anti-MAT que es troba a la zona de les Guilleries (La Selva). Notícies, comunicats, textos, convocatories... Contacte: desdelsboscos@gmail.com
lunes, 12 de abril de 2010
miércoles, 31 de marzo de 2010
Comunicat post-desallotjament del bosc ocupat anti-MAT / Comunicado post-desalojo del bosque ocupado anti-MAT
(cat)
El dimecres 24 de març a les 7:00h. un dispositiu massiu de Mocs d'esquadra assaltava l'ocupació antimat amb diversos equips especialitzats.
Durant vuit hores vam ser desallotjats i les nostres cases destruïdes, però no són seixanta pallassos sobrearmats els quals ens llevessin la passió per la llibertat.
La desproporció del dispositiu policial demostra quant tem l'Estat la menor contestació pacifica.
Al llarg de mes de 5 mesos d'ocupació, individu@s amb diferents experiències i coneixements han resistit a l'avanç de la Mort Alta Tensió sense constituir cap tipus d'organització, simplement compartint el màxim dia després de dia i improvisant segons les necessitats i ganes de les persones que donaven vida al tros de bosc alliberat.
Aquest desallotjament ha posat fi a un lloc físic però no a les milers d'idees que van posar en comuna totes les persones que van passar per aquí, compartint complicitat i formes de lluita
Amb aquest desallotjament l'Estat mostra clarament els interessos de qui defensa: El$ de Xarxa Electrica i dels accionario$ de la MAT.
L'Estat escup en els anys de lluita contra la MAT, riu de la destrucció del bosc i no li importa els problemes de salut humana que la MAT comporta.
Aquesta ocupació ha estat una de les infinites formes de lluita. Sabem que entre les centenes de persones que han vingut a ballar en les cordes amb nosotr@s, algun@s no abandonessin Les Guilleries a la MAT, alguns seguiran lluitant contra la destrucció del planeta i dels espais alliberats, alguns seguiran lluitant contra l@s que tanquen, exploten animals i human@s .
Mentre el malson del "desenvolupament industrial" segueixi avançant, la lluita i la resistència tambien!
(cast)
El miércoles 24 de marzo a las 7:00h. un dispositivo masivo de Mocos d’escuadra asaltaba la ocupación antimat con varios equipos especializados.
Durante ocho horas fuimos desalojados y nuestras casas destruidas, pero no son sesenta payasos sobrearmados los que nos quitaran la pasión por la libertad.
La desproporción del dispositivo policial demuestra cuanto teme el Estado la menor contestación pacifica.
A lo largo de mas de 5 meses de ocupación, individu@s con distintas experiencias y conocimientos han resistido al avance de la Mort Alta Tensión sin constituir ningún tipo de organización, simplemente compartiendo lo máximo día tras día e improvisando según las necesidades y ganas de las personas que daban vida al trozo de bosque liberado.
Este desalojo ha puesto fin a un lugar físico pero no a las miles de ideas que pusieron en común todas las personas que pasaron por ahí, compartiendo complicidad y formas de lucha.
Con este desalojo el Estado muestra claramente los intereses de quien defiende:
Lo$ de Red Electrica y de los accionario$ de la MAT.
El Estado escupe en los años de lucha contra la MAT, se ríe de la destrucción del bosque y no le importa los problemas de salud humana que la MAT conlleva.
Esta ocupación ha sido una de las infinitas formas de lucha.
Sabemos que entre las centenas de personas que han venido a bailar en las cuerdas con nosotr@s, algun@s no abandonaran Las Guilleries a la MAT, algunos seguirán luchando contra la destrucción del planeta y de los espacios liberados, algunos seguiran luchando contra l@s que encierran, explotan animales y human@s.
¡Mientras la pesadilla del “desarrollo industrial”siga avanzando, la lucha y la resistencia tambien!
El dimecres 24 de març a les 7:00h. un dispositiu massiu de Mocs d'esquadra assaltava l'ocupació antimat amb diversos equips especialitzats.
Durant vuit hores vam ser desallotjats i les nostres cases destruïdes, però no són seixanta pallassos sobrearmats els quals ens llevessin la passió per la llibertat.
La desproporció del dispositiu policial demostra quant tem l'Estat la menor contestació pacifica.
Al llarg de mes de 5 mesos d'ocupació, individu@s amb diferents experiències i coneixements han resistit a l'avanç de la Mort Alta Tensió sense constituir cap tipus d'organització, simplement compartint el màxim dia després de dia i improvisant segons les necessitats i ganes de les persones que donaven vida al tros de bosc alliberat.
Aquest desallotjament ha posat fi a un lloc físic però no a les milers d'idees que van posar en comuna totes les persones que van passar per aquí, compartint complicitat i formes de lluita
Amb aquest desallotjament l'Estat mostra clarament els interessos de qui defensa: El$ de Xarxa Electrica i dels accionario$ de la MAT.
L'Estat escup en els anys de lluita contra la MAT, riu de la destrucció del bosc i no li importa els problemes de salut humana que la MAT comporta.
Aquesta ocupació ha estat una de les infinites formes de lluita. Sabem que entre les centenes de persones que han vingut a ballar en les cordes amb nosotr@s, algun@s no abandonessin Les Guilleries a la MAT, alguns seguiran lluitant contra la destrucció del planeta i dels espais alliberats, alguns seguiran lluitant contra l@s que tanquen, exploten animals i human@s .
Mentre el malson del "desenvolupament industrial" segueixi avançant, la lluita i la resistència tambien!
(cast)
El miércoles 24 de marzo a las 7:00h. un dispositivo masivo de Mocos d’escuadra asaltaba la ocupación antimat con varios equipos especializados.
Durante ocho horas fuimos desalojados y nuestras casas destruidas, pero no son sesenta payasos sobrearmados los que nos quitaran la pasión por la libertad.
La desproporción del dispositivo policial demuestra cuanto teme el Estado la menor contestación pacifica.
A lo largo de mas de 5 meses de ocupación, individu@s con distintas experiencias y conocimientos han resistido al avance de la Mort Alta Tensión sin constituir ningún tipo de organización, simplemente compartiendo lo máximo día tras día e improvisando según las necesidades y ganas de las personas que daban vida al trozo de bosque liberado.
Este desalojo ha puesto fin a un lugar físico pero no a las miles de ideas que pusieron en común todas las personas que pasaron por ahí, compartiendo complicidad y formas de lucha.
Con este desalojo el Estado muestra claramente los intereses de quien defiende:
Lo$ de Red Electrica y de los accionario$ de la MAT.
El Estado escupe en los años de lucha contra la MAT, se ríe de la destrucción del bosque y no le importa los problemas de salud humana que la MAT conlleva.
Esta ocupación ha sido una de las infinitas formas de lucha.
Sabemos que entre las centenas de personas que han venido a bailar en las cuerdas con nosotr@s, algun@s no abandonaran Las Guilleries a la MAT, algunos seguirán luchando contra la destrucción del planeta y de los espacios liberados, algunos seguiran luchando contra l@s que encierran, explotan animales y human@s.
¡Mientras la pesadilla del “desarrollo industrial”siga avanzando, la lucha y la resistencia tambien!
domingo, 28 de marzo de 2010
miércoles, 24 de marzo de 2010
Cronica desalojo
El campamento anti-MAT ha sido desalojado hoy. Desde las 7 de la mañana hasta las 14,30 ha durado el desalojo, realizado por una brigada especial de escaladores de los mossos. También ha estado en todo momento la brigada móbil de los mossos, además de un grupo de policia rural. El despliegue ha sido masivo, manteniendo a todo el mundo alejado del lugar hasta que ha terminado el desalojo. Durante todo el operativo los mossos secretas han estado presentes en Sant Hilari Sacalm. Las personas a las que se iba bajando estaban retenidas hasta que todo ha terminado. Una persona que se había negado a identificarse ha estado detenida y llevada a Santa Coloma de Farners, y ha sido puesta en libertad hacia las 18 h. Todas las personas del campamento tienen citación para presentarse ante el juez el 31 de mayo en Santa Coloma de Farners.
Sobre las 19,30 se ha cortado el tráfico en una rotonda cercana al aeropuerto de Girona durante unos 20 minutos. A las 20 h., también en Girona, ha habido una concentración que ha reunido unas 100 personas en la plaça Catalunya también de Girona, que se ha convertido en mani hasta casi las 22 h. de la noche.
De momento esa es la información.
Gracias a todxs lxs que han apoyado esta lucha que no ha terminado. La lucha contra la MAT, la de Girona y Barcelona o la del Pallars y Aragón sigue adelante. La lucha contra las grandes infraestructuras que el capitalismo nos impone también. Contra su
modelo de sociedad, contra el "progreso" a toda costa, no a la MAT y abajo el capitalismo!
Sobre las 19,30 se ha cortado el tráfico en una rotonda cercana al aeropuerto de Girona durante unos 20 minutos. A las 20 h., también en Girona, ha habido una concentración que ha reunido unas 100 personas en la plaça Catalunya también de Girona, que se ha convertido en mani hasta casi las 22 h. de la noche.
De momento esa es la información.
Gracias a todxs lxs que han apoyado esta lucha que no ha terminado. La lucha contra la MAT, la de Girona y Barcelona o la del Pallars y Aragón sigue adelante. La lucha contra las grandes infraestructuras que el capitalismo nos impone también. Contra su
modelo de sociedad, contra el "progreso" a toda costa, no a la MAT y abajo el capitalismo!
CONCENTRACIO CONTRA EL DESALLOTJAMENT
CONCENTRACIÓ 20h a plaça catalunya,GIRONA
Qui pugui que faci alguna/es pancarta/es.
Qui pugui que faci alguna/es pancarta/es.
Actualizacion desalojo
(Cas)
La zona está ocupada por mossos d'esquadra, seguratas de Eulen, secretas... La zona alrededor de la ocupación está rodeada en medio kilómetro a la redonda. No se permite el paso a la prensa alternativa (Directa) ni local (Altaveu de St Hilari)ni a los mass-media (hay cámaras de TV1 y TV3). La orden de desalojo fue expedida ayer en el juzgado de Santa Coloma de Farners.
. En el pueblo de Sant Hilari también hay secretas. Si subís a los bosques, mucho ojo. Se llama a la solidaridad en la zona, en Barcelona o donde sea!
La información sobre detenidxs/retenidxs sigue siendo de tres personas.
CAT
La zona està ocupada per mossos d'esquadra, segurates d'Eulen, secretes... La zona dels voltants de l'ocupació està envoltada en mig kilòmetre a la redona. No es permet el pas a la premsa alternativa (Directa) ni local (Altaveu de Sant HIlari) ni als mass media (hi ha càmeres de TV1 i TV3). L'ordre de desallotjament fou expedida ahir en el jutjat de Santa Coloma de Farners.
En el poble de Sant Hilari també hi ha secretes. Si pugeu als boscos. vigileu. Es fa una crida a la solidaritat en al zona, a Barcelona o on siga!!!
La informació sobre detingudes/retingudes continua sent de tres persones.
-------------------
ENG
The area is occupied by the Police, the private security (Eulen company), secret police... The area around the squatted forest is occupied by the the police in approximatly 1/2 Kilometer far and wide. It is not permitted the entrance neither the alternative media (Directa), neither local media (Altaveu de Sant Hilari), neither mass-media. The order of eviction was expedited yestarday in the court of Santa Coloma de Farners.
In the Village of Sant Hilari there is secret police too. If you are coming to the forest, be careful. We do a CALL for the solidarity in the Area, in Barcelona or everywhere!!!
The information about the arrested people is yet of 3 arrested people.
La zona está ocupada por mossos d'esquadra, seguratas de Eulen, secretas... La zona alrededor de la ocupación está rodeada en medio kilómetro a la redonda. No se permite el paso a la prensa alternativa (Directa) ni local (Altaveu de St Hilari)ni a los mass-media (hay cámaras de TV1 y TV3). La orden de desalojo fue expedida ayer en el juzgado de Santa Coloma de Farners.
. En el pueblo de Sant Hilari también hay secretas. Si subís a los bosques, mucho ojo. Se llama a la solidaridad en la zona, en Barcelona o donde sea!
La información sobre detenidxs/retenidxs sigue siendo de tres personas.
CAT
La zona està ocupada per mossos d'esquadra, segurates d'Eulen, secretes... La zona dels voltants de l'ocupació està envoltada en mig kilòmetre a la redona. No es permet el pas a la premsa alternativa (Directa) ni local (Altaveu de Sant HIlari) ni als mass media (hi ha càmeres de TV1 i TV3). L'ordre de desallotjament fou expedida ahir en el jutjat de Santa Coloma de Farners.
En el poble de Sant Hilari també hi ha secretes. Si pugeu als boscos. vigileu. Es fa una crida a la solidaritat en al zona, a Barcelona o on siga!!!
La informació sobre detingudes/retingudes continua sent de tres persones.
-------------------
ENG
The area is occupied by the Police, the private security (Eulen company), secret police... The area around the squatted forest is occupied by the the police in approximatly 1/2 Kilometer far and wide. It is not permitted the entrance neither the alternative media (Directa), neither local media (Altaveu de Sant Hilari), neither mass-media. The order of eviction was expedited yestarday in the court of Santa Coloma de Farners.
In the Village of Sant Hilari there is secret police too. If you are coming to the forest, be careful. We do a CALL for the solidarity in the Area, in Barcelona or everywhere!!!
The information about the arrested people is yet of 3 arrested people.
Desalojo!!!/Eviction!!!
Hoy desde las 6 y media aprox. ha empezado el desalojo de la ocupación forestal anti-mat. Se prevé largo, asi que animamos a todo el mundo a llegar y apoyar a lxs ocupantes! De momento parece ser que hay 3 detenidxs. Iremos informando en cuanto tengamos noticias frescas!
At aprox. half past 6 police has started the eviction of the squatted forest. It looks like it's going to be a long eviction, so we invite everyone to come up to support the people there. It looks like three people are already arrested. We will be posting news as soon as we get them!
At aprox. half past 6 police has started the eviction of the squatted forest. It looks like it's going to be a long eviction, so we invite everyone to come up to support the people there. It looks like three people are already arrested. We will be posting news as soon as we get them!
jueves, 18 de marzo de 2010
Dossier central Pèsol Negre núm. 43
Després del dossier central i l'entrevista a En Veu Alta, la històrica publicació El Pèsol Negre (pots descarregarte'l aquí), en el seu número 46, ens ofereix també unes pàgines centrals sobre la lluita contra la MAT. Allà es recullen un text explicatiu sobre la MAT, fragments de textos i comunicats, un text sobre l'ocupació (que reproduïm a continuació), noms i cognoms d'empreses i sub-contrates que construeixen la línia, i una entrevista a la contraportada amb un membre de la Plataforma no a la MAT.
Plantar-se enfilades als arbres
Arreu del planeta hi ha experiènciessemblants al Bosc Okupat AntiMat. Alguns dels referents es troben per
exemple a Anglaterra, on a mitjans dels anys noranta hi havia trenta campaments simultanis sobre el recorregut d’una mateixa carretera. La majoria dels campaments van ser desallotjats, però el govern va desestimar entre el 80 i el 90 % de nous projectes de carreteres. «9 ladies» és també una okupació forestal en un bosc celta, d’alta importància arqueològica i natural, on es volia fer una cantera; ara, després de nou anys de lluita han guanyat el judici i han parat les obres de la cantera. Un altre exemple vigent i molt actiu el trobem a Tasmània on el profit econòmic està arrassant la selva, estan talant arbres centenaris per convertir-los en paper de wc. A part de viure i crear al bosc okupat fan accions on es volen talar els arbres, suposant situacions tenses, ja que els treballadors són autònoms endeutats per adquirir la maquinària necessària que defensen fermament, i la lluita esdevé en un pla més personal i cos a cos. A part dels que hem esmentat hi ha més exemples a Bèlgica, Holanda, França, l’Amazònia, etc. Sigui per aturar carreteres, aeroports, canteres, expansió de ciutats, laboratoris, qualsevol símbol del progrés; com també un bosc en si, defensar un espai natural que sobreviu a la barbàrie. Són totes elles motivacions per una okupació forestal.
El de la torre 114 és el primer bosc okupat de la península. Semblances les trobem amb la gent contra el TAV d’Euskadi que van penjar-se dels arbres durant uns dies per intentar frenar les obres, però no per crear un campament ni un espai de vida i convivència (cosa que sí fan amb la campada anual contra el TAV —de 10 a 15 dies de durada— que instal·len cada any en un punt diferent afectat per les obres del tren). També en trobem amb l’okupació dels pobles abandonats per intentar frenar les obres del pantà d’Itoiz, al mateix temps que es creaven nous espais de vida. Al Bosc Okupat AntiMat s’hi troben diferents individualitats unides per la lluita contra la industrialització, algunes són de les mateixes Guilleries, d’altres venen d’altres boscos d’arreu, d’altres s’hi han sumat per l’afinitat de crítica al sistema en general i contra la MAT en particular.
«No estem okupant només per salvar aquest trosset de bosc. No ens queixem de què aquesta infraestructura passi pel costat de casa nostra. El nostre discurs va més enllà». S’okupa la torre 114 a les Guilleries com a Euskal Herria se sabotegen màquines del TAV. Es lluita des dels boscos de Sant Hilari com el MEND actua a Nigèria per defensar el Delta del riu Níger, els mapuches a l’Araucania o el Front d’Alliberament de la Terra ho fa en diversos països del món amb la seva estratègia descentralitzada. És una pràctica més de resistència contra l’actual sistema de domini. «No demanem un soterrement de les línees elèctriques o un recorregut alternatiu. Ho volem impedir, ens hi oposem frontalment».
Per què ocupar els boscos?
Els boscos no tenen portes ni parets, ni panys que s’hagin de rebentar i després tornar a tancar. El bosc és de tothom. Qualsevol persona pot acostar- se al bosc okupat i formar-ne part durant el període que li sembli, una tarda, una setmana, uns mesos... Està sent l’oportunitat per reunir a molta gent diferent però amb una causa comuna. No tothom es pot quedar a viure, però hi ha moltes maneres de col·laborar. La gent del poble (St Hilari Sacalm) els porta menjar, material, o debaten una estona sobre el desenvolupament i la industrialització mentre munten un pont de mico. Hi ha vària gent que forma part del projecte amb implicacions diferents. Es fan assembles espontànies en altres indrets per recolzar la lluita, un sopador a un centre social de Saragossa, algú que fa un cartell, un blog. Hi ha un munt de suport de la gent de la zona o de més enllà
.
És un indret de lluita amb connexió amb què es defensa, abusant el menys possible de la industrialització i de pas molestant les obres de la MAT. La lluita contra la MAT no neix aquí, ja s’han fet manifestacions, accions, recollida de signatures..., però aquí agafa un caire diferent. No es demana, s’impedeix. No es parlamenta, s’han plantat i hi posen el cos per dir NO. No a aquest sistema que abusa de la producció, consum i industrialització; que per definició destrueix tot el què li suposi benefici. No és una lluita contra una empresa en concret o per defensar un bosc. Va més enllà, va contra el sistema que permet que aquesta empresa tali l’arbre per fer la MAT i tot el què aquesta línia elèctrica sustenta. Com ens deien elles: «Plantarle cara al sistema i verle caer». Han aconseguit ser l’altaveu de la lluita anti-MAT en un moment que els ànims estaven de capacaiguda. Quan les torres del tram Sentmenat- Bescanó estan quasi totes instal·lades i amb el cablejat penjat s’ha revifat i visibilitzat el tema. I de moment les obres estan parades a les dues torres properes al campament.
En aquest espai de lluita es conviu, es creen relacions entre les persones amb el medi diferents a què el sistema ens imposa. Es crea un nou model de vida, sense l’esclavatge del treball i dels diners, sinó amb les eines del reciclatge i de l’autogestió, on t’ho fas tot, ets responsable de tot el procés de qualsevol producte.
Plantar-se enfilades als arbres
Arreu del planeta hi ha experiènciessemblants al Bosc Okupat AntiMat. Alguns dels referents es troben per
exemple a Anglaterra, on a mitjans dels anys noranta hi havia trenta campaments simultanis sobre el recorregut d’una mateixa carretera. La majoria dels campaments van ser desallotjats, però el govern va desestimar entre el 80 i el 90 % de nous projectes de carreteres. «9 ladies» és també una okupació forestal en un bosc celta, d’alta importància arqueològica i natural, on es volia fer una cantera; ara, després de nou anys de lluita han guanyat el judici i han parat les obres de la cantera. Un altre exemple vigent i molt actiu el trobem a Tasmània on el profit econòmic està arrassant la selva, estan talant arbres centenaris per convertir-los en paper de wc. A part de viure i crear al bosc okupat fan accions on es volen talar els arbres, suposant situacions tenses, ja que els treballadors són autònoms endeutats per adquirir la maquinària necessària que defensen fermament, i la lluita esdevé en un pla més personal i cos a cos. A part dels que hem esmentat hi ha més exemples a Bèlgica, Holanda, França, l’Amazònia, etc. Sigui per aturar carreteres, aeroports, canteres, expansió de ciutats, laboratoris, qualsevol símbol del progrés; com també un bosc en si, defensar un espai natural que sobreviu a la barbàrie. Són totes elles motivacions per una okupació forestal.
El de la torre 114 és el primer bosc okupat de la península. Semblances les trobem amb la gent contra el TAV d’Euskadi que van penjar-se dels arbres durant uns dies per intentar frenar les obres, però no per crear un campament ni un espai de vida i convivència (cosa que sí fan amb la campada anual contra el TAV —de 10 a 15 dies de durada— que instal·len cada any en un punt diferent afectat per les obres del tren). També en trobem amb l’okupació dels pobles abandonats per intentar frenar les obres del pantà d’Itoiz, al mateix temps que es creaven nous espais de vida. Al Bosc Okupat AntiMat s’hi troben diferents individualitats unides per la lluita contra la industrialització, algunes són de les mateixes Guilleries, d’altres venen d’altres boscos d’arreu, d’altres s’hi han sumat per l’afinitat de crítica al sistema en general i contra la MAT en particular.
«No estem okupant només per salvar aquest trosset de bosc. No ens queixem de què aquesta infraestructura passi pel costat de casa nostra. El nostre discurs va més enllà». S’okupa la torre 114 a les Guilleries com a Euskal Herria se sabotegen màquines del TAV. Es lluita des dels boscos de Sant Hilari com el MEND actua a Nigèria per defensar el Delta del riu Níger, els mapuches a l’Araucania o el Front d’Alliberament de la Terra ho fa en diversos països del món amb la seva estratègia descentralitzada. És una pràctica més de resistència contra l’actual sistema de domini. «No demanem un soterrement de les línees elèctriques o un recorregut alternatiu. Ho volem impedir, ens hi oposem frontalment».
Per què ocupar els boscos?
Els boscos no tenen portes ni parets, ni panys que s’hagin de rebentar i després tornar a tancar. El bosc és de tothom. Qualsevol persona pot acostar- se al bosc okupat i formar-ne part durant el període que li sembli, una tarda, una setmana, uns mesos... Està sent l’oportunitat per reunir a molta gent diferent però amb una causa comuna. No tothom es pot quedar a viure, però hi ha moltes maneres de col·laborar. La gent del poble (St Hilari Sacalm) els porta menjar, material, o debaten una estona sobre el desenvolupament i la industrialització mentre munten un pont de mico. Hi ha vària gent que forma part del projecte amb implicacions diferents. Es fan assembles espontànies en altres indrets per recolzar la lluita, un sopador a un centre social de Saragossa, algú que fa un cartell, un blog. Hi ha un munt de suport de la gent de la zona o de més enllà
.
És un indret de lluita amb connexió amb què es defensa, abusant el menys possible de la industrialització i de pas molestant les obres de la MAT. La lluita contra la MAT no neix aquí, ja s’han fet manifestacions, accions, recollida de signatures..., però aquí agafa un caire diferent. No es demana, s’impedeix. No es parlamenta, s’han plantat i hi posen el cos per dir NO. No a aquest sistema que abusa de la producció, consum i industrialització; que per definició destrueix tot el què li suposi benefici. No és una lluita contra una empresa en concret o per defensar un bosc. Va més enllà, va contra el sistema que permet que aquesta empresa tali l’arbre per fer la MAT i tot el què aquesta línia elèctrica sustenta. Com ens deien elles: «Plantarle cara al sistema i verle caer». Han aconseguit ser l’altaveu de la lluita anti-MAT en un moment que els ànims estaven de capacaiguda. Quan les torres del tram Sentmenat- Bescanó estan quasi totes instal·lades i amb el cablejat penjat s’ha revifat i visibilitzat el tema. I de moment les obres estan parades a les dues torres properes al campament.
En aquest espai de lluita es conviu, es creen relacions entre les persones amb el medi diferents a què el sistema ens imposa. Es crea un nou model de vida, sense l’esclavatge del treball i dels diners, sinó amb les eines del reciclatge i de l’autogestió, on t’ho fas tot, ets responsable de tot el procés de qualsevol producte.
martes, 16 de marzo de 2010
Entrevista En Veu Alta
(Català)
Des de la revista de la Xarxa anarquista, En Veu Alta, ens han enviat l'entrevista que surt a la contraportada del número 1 de la segona època. A més a més, en aquest número, al dossier central, trobem més articles rel·lacionats amb la MAT. L'entrevista és bilingüe.
(Castellano)
Desde la revista de la Xarxa anarquista, En Veu Alta, nos han enviado la entrevista que sale en la contraportada del número 1 de la segunda época. Además, en las páginas del dossier central, encontramos varios artículos que tratan sobre la MAT. La entrevista es bilingüe.
Què significa per a tu la M.A.T.?
- La MAT es un síntoma más del progreso, que inmedido e innecesario, nos va a llevar a matarnos a nosotros mismos. Porqué todo el mundo es consciente de los riesgos que supone una autopista de líneas de alta tensión, y de hecho nadie la querría en su casa. Pero se vende como una necesidad energética cuando no es cierto que exista tal necesidad. No deberíamos consumir tanta energía como la que se consume. En el fondo la MAT es un negocio, es un montón de millones de euros que están en juego para crear todas estas estructuras. Aunque sólo fuera por egoísmo deberíamos estar en contra de la MAT, porqué nos mata.
- Lo de la MAT por mucho que nos vendan la moto que es para obtener más energía, todos sabemos que en realidad es por el tema del TAV (tren alta velocidad). Si no se hiciera la MAT no se podría acabar el tren de alta velocidad. Esto forma parte de esta idea de progreso ,que se le llama del desarrollo pero que para mi es totalmente de antidesarrollo. No puede ser progreso que cada vez estemos mas rodeados de cables y ya no sólo a nivel estético. La MAT es dañina tanto para la naturaleza como para el ser humano.
Què representa l'okupació forestal com a forma de resistència?
- Mientras que nosotros y nosotras estemos aquí estamos evitando que haga esa torre por lo tanto tenemos claro que supone una pérdida de tiempo en la ejecución de la obra y por lo tanto, también, una perdida de dinero. Mientras estemos aquí más demora hay y a lo mejor no conseguimos que no hagan la MAT pero si que se gasten mucho más dinero del que pensaban gastarse.
- L’okupació forestal és una manera de resistència que va molt més enllà de les manifestacions o altres maneres de mostrar la disconformitat amb un tema, en aquest cas la MAT. Això és una acció directa que és estar aquí i enfrontar-te davant del problema, donant-los tantes complicacions com puguem. Es realment increïble el que estem fent aquí tota la gent que col·laborem en el projecte. Ve gent del pobles, de ciutats, d’arreu del món que venen expressament a lluitar, això es algo que s’ha de valorar molt: que nosaltres donem els nostres cossos, el nostre cor, la nostra ment... ho donem tot. En comptes d’estar a casa mirant la tele... i de tant en tant sortir i dir “mira, avui me’n vaig a una manifestació i crido”.Però i què? L’endemà ja torno a ser a casa amb les meves històries i la meva comoditat...
- Es una forma de resistencia que implica una forma de vida. No es algo puntual, que tu haces tu vida y creas otras formas de resistencia sino que te implicas las 24 horas del día.
- Esta forma de resistencia te hace sentir mucho contra lo que estas luchando, te ligas mucho al entorno natural donde estas. Puede sonar un poco hippie pero es una pasada cuando estás durmiendo encima de un árbol y hace viento y tú eres como un animal más que estás ahí arriba. Hace que mil instintos tuyos animales se despiertan durmiendo aquí día tras día. Te cambia mucho. Te hace interiorizar mucho el tipo de lucha que estás haciendo. Hay mil formas de acción directa pero este tipo de acción directa conlleva que vivas dentro de ella.
Quines altres experiències d’okupació forestal coneixes o tan marcat més?
- Mi primer contacto con la okupación forestal fue en Escocia en una campamento en contra de una circunvalación que se iba a hacer por la expansión industrial de la empresa Biotek, que es donde se clonó a la oveja Dolly, esa empresa estaba creciendo y se quería hacer una circunvalación, construir una ciudad dormitorio para los trabajadores de esta empresa.
- Es algo muy distinto a aquí porqué ese campamento lleva ya siete años y no tienen una amenaza de desalojo inminente, tienen una vida mucho mas relajada no viven de cara al desalojo todo el tiempo, pero me marcó mucho porqué estás acostumbrada a ciertas comodidades de la sociedad en la que vivimos y que se nos plantean como básicas y vivir en el bosque te enseña que esas comodidades no son básicas. Y que [fuera del bosque] estas pagando un precio muy alto por mantener esas comodidades, tanto a nivel personal como a nivel del ecosistema que es la tierra, el precio que pagamos es altísimo. Todos los seres vivientes que sufren que exista la MAT como en otros casos que se destruyen montañas para hacer autovías, para los coches con la correspondiente contaminación... te marca mucho el vivir [en el bosque] sin electricidad, sin agua corriente, vivir a la intemperie.
Què ha representat personalment i políticament aquests tres mesos d'okupació?
- A mi m’ha fet veure que hi ha un piló de gent que es mou, ha sigut un gran enriquiment personal i quan cardi el camp d’aquí me n’aniré a qualsevol altre lloc on pugui lluitar en contra d’altres històries.
- Se ha conseguido que individualidades que hemos venido de muchas partes del mundo, porqué si que hay gente de aquí pero también de muchos otros lugares, estemos juntos construyendo esta resistencia a la MAT. A a lo mejor en otros lugares del Estado español, catalán o del mundo que estén en contra de este modelo de progreso desarrollista pues se planteen esta forma de resistencia como posible. Ha pasado mucha gente aquí a conocernos i igual se plantean el hecho de okupar en sus pueblos o bosques.
- Una cosa importante a nivel político es que se ha creado una forma de trabajar con diferentes grupos porqué en este proyecto estamos gente aquí pero este proyecto es posible porque hay gente des de fuera que se está implicando a diferentes niveles y la colaboración entre personas que igual en un principio no éramos afines o que procedíamos de contextos muy diferentes y llegar a trabajar tan estrechamente y colaborando de esta manera es una cosa muy importante que se ha creado. El hecho de ser un grupo tan heterogéneo hace que tengas que plantearte muchas cosas y aprender poco a poco cómo funcionar como grupo. Es una experimentación continua, cada uno tiene su punto de vista y tienes que ir poco a poco buscando un equilibrio y eso es un hecho que a nivel de experiencia colectiva ha sido muy enriquecedor.
- Esta idea surgió como una idea muy loca que se le puede ocurrir a un montón de gente pero la diferencia es que aquí decidimos seguir adelante con ello y bueno... aquí estamos.
Des de la revista de la Xarxa anarquista, En Veu Alta, ens han enviat l'entrevista que surt a la contraportada del número 1 de la segona època. A més a més, en aquest número, al dossier central, trobem més articles rel·lacionats amb la MAT. L'entrevista és bilingüe.
(Castellano)
Desde la revista de la Xarxa anarquista, En Veu Alta, nos han enviado la entrevista que sale en la contraportada del número 1 de la segunda época. Además, en las páginas del dossier central, encontramos varios artículos que tratan sobre la MAT. La entrevista es bilingüe.
Què significa per a tu la M.A.T.?
- La MAT es un síntoma más del progreso, que inmedido e innecesario, nos va a llevar a matarnos a nosotros mismos. Porqué todo el mundo es consciente de los riesgos que supone una autopista de líneas de alta tensión, y de hecho nadie la querría en su casa. Pero se vende como una necesidad energética cuando no es cierto que exista tal necesidad. No deberíamos consumir tanta energía como la que se consume. En el fondo la MAT es un negocio, es un montón de millones de euros que están en juego para crear todas estas estructuras. Aunque sólo fuera por egoísmo deberíamos estar en contra de la MAT, porqué nos mata.
- Lo de la MAT por mucho que nos vendan la moto que es para obtener más energía, todos sabemos que en realidad es por el tema del TAV (tren alta velocidad). Si no se hiciera la MAT no se podría acabar el tren de alta velocidad. Esto forma parte de esta idea de progreso ,que se le llama del desarrollo pero que para mi es totalmente de antidesarrollo. No puede ser progreso que cada vez estemos mas rodeados de cables y ya no sólo a nivel estético. La MAT es dañina tanto para la naturaleza como para el ser humano.
Què representa l'okupació forestal com a forma de resistència?
- Mientras que nosotros y nosotras estemos aquí estamos evitando que haga esa torre por lo tanto tenemos claro que supone una pérdida de tiempo en la ejecución de la obra y por lo tanto, también, una perdida de dinero. Mientras estemos aquí más demora hay y a lo mejor no conseguimos que no hagan la MAT pero si que se gasten mucho más dinero del que pensaban gastarse.
- L’okupació forestal és una manera de resistència que va molt més enllà de les manifestacions o altres maneres de mostrar la disconformitat amb un tema, en aquest cas la MAT. Això és una acció directa que és estar aquí i enfrontar-te davant del problema, donant-los tantes complicacions com puguem. Es realment increïble el que estem fent aquí tota la gent que col·laborem en el projecte. Ve gent del pobles, de ciutats, d’arreu del món que venen expressament a lluitar, això es algo que s’ha de valorar molt: que nosaltres donem els nostres cossos, el nostre cor, la nostra ment... ho donem tot. En comptes d’estar a casa mirant la tele... i de tant en tant sortir i dir “mira, avui me’n vaig a una manifestació i crido”.Però i què? L’endemà ja torno a ser a casa amb les meves històries i la meva comoditat...
- Es una forma de resistencia que implica una forma de vida. No es algo puntual, que tu haces tu vida y creas otras formas de resistencia sino que te implicas las 24 horas del día.
- Esta forma de resistencia te hace sentir mucho contra lo que estas luchando, te ligas mucho al entorno natural donde estas. Puede sonar un poco hippie pero es una pasada cuando estás durmiendo encima de un árbol y hace viento y tú eres como un animal más que estás ahí arriba. Hace que mil instintos tuyos animales se despiertan durmiendo aquí día tras día. Te cambia mucho. Te hace interiorizar mucho el tipo de lucha que estás haciendo. Hay mil formas de acción directa pero este tipo de acción directa conlleva que vivas dentro de ella.
Quines altres experiències d’okupació forestal coneixes o tan marcat més?
- Mi primer contacto con la okupación forestal fue en Escocia en una campamento en contra de una circunvalación que se iba a hacer por la expansión industrial de la empresa Biotek, que es donde se clonó a la oveja Dolly, esa empresa estaba creciendo y se quería hacer una circunvalación, construir una ciudad dormitorio para los trabajadores de esta empresa.
- Es algo muy distinto a aquí porqué ese campamento lleva ya siete años y no tienen una amenaza de desalojo inminente, tienen una vida mucho mas relajada no viven de cara al desalojo todo el tiempo, pero me marcó mucho porqué estás acostumbrada a ciertas comodidades de la sociedad en la que vivimos y que se nos plantean como básicas y vivir en el bosque te enseña que esas comodidades no son básicas. Y que [fuera del bosque] estas pagando un precio muy alto por mantener esas comodidades, tanto a nivel personal como a nivel del ecosistema que es la tierra, el precio que pagamos es altísimo. Todos los seres vivientes que sufren que exista la MAT como en otros casos que se destruyen montañas para hacer autovías, para los coches con la correspondiente contaminación... te marca mucho el vivir [en el bosque] sin electricidad, sin agua corriente, vivir a la intemperie.
Què ha representat personalment i políticament aquests tres mesos d'okupació?
- A mi m’ha fet veure que hi ha un piló de gent que es mou, ha sigut un gran enriquiment personal i quan cardi el camp d’aquí me n’aniré a qualsevol altre lloc on pugui lluitar en contra d’altres històries.
- Se ha conseguido que individualidades que hemos venido de muchas partes del mundo, porqué si que hay gente de aquí pero también de muchos otros lugares, estemos juntos construyendo esta resistencia a la MAT. A a lo mejor en otros lugares del Estado español, catalán o del mundo que estén en contra de este modelo de progreso desarrollista pues se planteen esta forma de resistencia como posible. Ha pasado mucha gente aquí a conocernos i igual se plantean el hecho de okupar en sus pueblos o bosques.
- Una cosa importante a nivel político es que se ha creado una forma de trabajar con diferentes grupos porqué en este proyecto estamos gente aquí pero este proyecto es posible porque hay gente des de fuera que se está implicando a diferentes niveles y la colaboración entre personas que igual en un principio no éramos afines o que procedíamos de contextos muy diferentes y llegar a trabajar tan estrechamente y colaborando de esta manera es una cosa muy importante que se ha creado. El hecho de ser un grupo tan heterogéneo hace que tengas que plantearte muchas cosas y aprender poco a poco cómo funcionar como grupo. Es una experimentación continua, cada uno tiene su punto de vista y tienes que ir poco a poco buscando un equilibrio y eso es un hecho que a nivel de experiencia colectiva ha sido muy enriquecedor.
- Esta idea surgió como una idea muy loca que se le puede ocurrir a un montón de gente pero la diferencia es que aquí decidimos seguir adelante con ello y bueno... aquí estamos.
sábado, 13 de marzo de 2010
Video de Okupemlesones
(Català)
Salut! Us presentem un altre vídeo sobre l'ocupació forestal que han realitzat la gent d'okupemlesones on expliquem des de l'ocupació algunes vivències i alguns dels motius que ens han empés ha realitzar aquesta acció.
(Castellano)
Salud! Os presentamos otro vídeo sobre la ocupación forestal que han realizado la gente de okupemlesones donde explicamos desde la ocupación algunas vivencias y algunos de los motivos que nos han empujado a realizar esta acción.
Salut! Us presentem un altre vídeo sobre l'ocupació forestal que han realitzat la gent d'okupemlesones on expliquem des de l'ocupació algunes vivències i alguns dels motius que ens han empés ha realitzar aquesta acció.
(Castellano)
Salud! Os presentamos otro vídeo sobre la ocupación forestal que han realizado la gente de okupemlesones donde explicamos desde la ocupación algunas vivencias y algunos de los motivos que nos han empujado a realizar esta acción.
domingo, 7 de marzo de 2010
Article de la revista "Natura i aventura" (Català)
Des dels boscos s´atura a la MAT
Una ocupació forestal impedeix l´execució del megaprojecte
Marc Gavaldà (Realitzador de l´exposició Pobles Indígenes i Petroli)
En una ombrívola clariana d´una abetosa de Les Guilleries, s´arrauleixen vora el foc una quinzena d´activistes. Sobre dos pams de neu escalfen una cassola, mentre altrescompanys espolsen les plataformes que han construït a 10 metres d´altura per evitar ser desallotjats. L´indret, situat a pocs kilòmetres del Coll de Ravell, al municipi de Sant Hilari de Sacalm (comarca de la Selva) hauria de subjectar els pivots de la torre 114 de la discutida línia de Molt Alta Tensió.[1]
Des del passat 17 d´octubre, un grup de joves ha acudit a la cita de la resistència a un projecte controvertit que, malgrat l´oposició institucional dels ajuntaments afectats pel traçat i de vàries plataformes ciutadanes que s´han manifestat pels carrers de Girona i Barcelona, ha trepitjat, formigonera en mà, el territori per deixar traçat una línia de 400.00 Volts que conectaria els mercats elèctrics europeus.
La teranyina de la MAT
L´interconexió de les xarxes elèctriques espanyola i francesa és un ambiciós projecte que persegueixen tant els governs com les grans companyies privades per ampliar mercats i projectar el seu poder cap a països emergents del Sud. Marroc seria un d´aquests països, on l´any 1997 ja es va construir amb la implacable repressió al poble mobilitzat de Tarifa, un cable submarí de 400.000 V reversible amb l´objectiu de vendre en un primer estadi electricitat a un país on les condicions laborals són més competitives per les indústries que relocalitzen la seva producció allà on paguen menys als treballadors. La reversibilitat de l´esmentada línia es deu a la possibilitat que en pocs anys funcionin al Magreb una dotzena de nuclears amb tecnologia francesa i passin de ser receptors a emissors d´energia cap als països europeus que per cert, llurs centrals nuclears ja s´esquerden per haver sobrepassat el temps de vida útil.
Per altra banda, la interconnexió europea de molt alt voltatge perpetua un model energètic centralitzat en grans subestacions transformadores suposant un greu entrebanc a la transició cap a la implantació d´energies netes a petita escala. La MAT no és només un cable elevat a 100 metres d´altura. És una immensa barricada on s´atrinxeren les grans corporacions energètiques per no perdre el seu nociu monopoli en un futur. El clima i la seguretat energètica en temps d´esgotament de recursos poden esperar, ens diuen els gerents privats i el seu sèquit de polítics clientelars (Ja fa anys, que s´ha visibilitzat el fenòmen de portes giratòries, on càrrecs públics i privats intercanvien butaques en cada període electoral).
Tumors i guspires
Les línies d´alta tensió generen radiacions electromagnètiques que originen canvis bioquímics en els teixits animals.[2] La causa d´aquests canvis són els ions que procedeixen dels camps electromagnètics que interfereixen la síntesi dels àcids DNA i RNA. Les alteracions en aquestes dues proteïnes tenen com a conseqüència l´aparició de tumors cancerígens. Per això, es grans companyies asseguradores del nostre país, no incluen, de del 1993, la cobertura dels riscs biològics produïts per camps electromagnètics.
L`any 1979, un estudi de la Universitat de Colorado (EEUU), elaborat pels sociòlegs Nancy Wertheimer i De Leeper, va demostrar la influència de l´alta tensió en la possibilitat de desenvolupar leucèmia als nens, arribant a la conclusió de què el nivell de risc era superior més de dos vegades al normal.
A Suècia, l´institut Karolinska i la Junta Nacional per al Desenvolupament Industrial i Tècnic, feren un seguiment a mig milió de persones , en un període de 25 anys, entre 1960 i 1985. En aquest estudi, es van tenir en compte les cases situades a menys de 325 metres de les linies de 220 i 440 Kv. El resultat va indicar un agument de casos de lucèmies i tumors cerebrals, establint una relació directa amb la proximitat de les línies dl´alta tensió.
A part del penetrant impacte visual i ambiental, no s´ha de menysprear que el 10% de les causes d´incendi reconegudes són provocats per guspires de les línies d´alta tensió i que un ample 35% dels incendis es deuen a causes desconegudes. No cal cabilar gaire per entendre les raons que motiven a les companyies elèctriques a no adjudicar-se la responsabilitat d´un foc...
Un activisme d´altura
“Des d´ací, des dels boscos on s´han organitzat maquis i rebels, convoquem als que la MAT els treu la son”. Amb un comunicat breu però contundent, aquests joves d´ideals quixotescs, es presentaven en societat elevant uns graus l´escalfor de la resistència social a la MAT. Imitant companys anònims del País Vasc, que aquesta tardor van obstaculitzar amb els mateixos mètodes les obres del Tren d´AltaVelocitat, una colla de catalans i activistes vinguts d´altres campaments arboris d´Europa han aconseguit aturar l´imparable construcció de torres i cables. Armats de cordes i mosquetons han teixit una teranyina de ponts de mico que comuniquen per l´aire quinze plataformes. La seva proposta s´assenta en resistir comunalment davant l´evident avaç de la MAT.
“Seguim tenint la confiança de que quan la força dels pobles reviu i la desobediència es posa en pràctica, es pot impedir l´arribada de les deplorables màquines de la Molt Alta Tensió”.[3]
I el seu exemple ha contagiat l´esperança entre els que encara creiem que s´ha de girar la truita abans de que socarrimi l´ou.
[1] “Es queden a viure dlat dels arbres per aturar les obres de la línia de la MAT”, Directa, Nº 157 (21/11/2009)
[2] Dades citades a Plataforma Unitària contra l´Autopista Elèctrica, Una amenaça pel futur del Pallars, dossier, La Pobla de Segur, 1997
[3] Més informació : http://desdelsboscos.blogspot.com
Una ocupació forestal impedeix l´execució del megaprojecte
Marc Gavaldà (Realitzador de l´exposició Pobles Indígenes i Petroli)
En una ombrívola clariana d´una abetosa de Les Guilleries, s´arrauleixen vora el foc una quinzena d´activistes. Sobre dos pams de neu escalfen una cassola, mentre altrescompanys espolsen les plataformes que han construït a 10 metres d´altura per evitar ser desallotjats. L´indret, situat a pocs kilòmetres del Coll de Ravell, al municipi de Sant Hilari de Sacalm (comarca de la Selva) hauria de subjectar els pivots de la torre 114 de la discutida línia de Molt Alta Tensió.[1]
Des del passat 17 d´octubre, un grup de joves ha acudit a la cita de la resistència a un projecte controvertit que, malgrat l´oposició institucional dels ajuntaments afectats pel traçat i de vàries plataformes ciutadanes que s´han manifestat pels carrers de Girona i Barcelona, ha trepitjat, formigonera en mà, el territori per deixar traçat una línia de 400.00 Volts que conectaria els mercats elèctrics europeus.
La teranyina de la MAT
L´interconexió de les xarxes elèctriques espanyola i francesa és un ambiciós projecte que persegueixen tant els governs com les grans companyies privades per ampliar mercats i projectar el seu poder cap a països emergents del Sud. Marroc seria un d´aquests països, on l´any 1997 ja es va construir amb la implacable repressió al poble mobilitzat de Tarifa, un cable submarí de 400.000 V reversible amb l´objectiu de vendre en un primer estadi electricitat a un país on les condicions laborals són més competitives per les indústries que relocalitzen la seva producció allà on paguen menys als treballadors. La reversibilitat de l´esmentada línia es deu a la possibilitat que en pocs anys funcionin al Magreb una dotzena de nuclears amb tecnologia francesa i passin de ser receptors a emissors d´energia cap als països europeus que per cert, llurs centrals nuclears ja s´esquerden per haver sobrepassat el temps de vida útil.
Per altra banda, la interconnexió europea de molt alt voltatge perpetua un model energètic centralitzat en grans subestacions transformadores suposant un greu entrebanc a la transició cap a la implantació d´energies netes a petita escala. La MAT no és només un cable elevat a 100 metres d´altura. És una immensa barricada on s´atrinxeren les grans corporacions energètiques per no perdre el seu nociu monopoli en un futur. El clima i la seguretat energètica en temps d´esgotament de recursos poden esperar, ens diuen els gerents privats i el seu sèquit de polítics clientelars (Ja fa anys, que s´ha visibilitzat el fenòmen de portes giratòries, on càrrecs públics i privats intercanvien butaques en cada període electoral).
Tumors i guspires
Les línies d´alta tensió generen radiacions electromagnètiques que originen canvis bioquímics en els teixits animals.[2] La causa d´aquests canvis són els ions que procedeixen dels camps electromagnètics que interfereixen la síntesi dels àcids DNA i RNA. Les alteracions en aquestes dues proteïnes tenen com a conseqüència l´aparició de tumors cancerígens. Per això, es grans companyies asseguradores del nostre país, no incluen, de del 1993, la cobertura dels riscs biològics produïts per camps electromagnètics.
L`any 1979, un estudi de la Universitat de Colorado (EEUU), elaborat pels sociòlegs Nancy Wertheimer i De Leeper, va demostrar la influència de l´alta tensió en la possibilitat de desenvolupar leucèmia als nens, arribant a la conclusió de què el nivell de risc era superior més de dos vegades al normal.
A Suècia, l´institut Karolinska i la Junta Nacional per al Desenvolupament Industrial i Tècnic, feren un seguiment a mig milió de persones , en un període de 25 anys, entre 1960 i 1985. En aquest estudi, es van tenir en compte les cases situades a menys de 325 metres de les linies de 220 i 440 Kv. El resultat va indicar un agument de casos de lucèmies i tumors cerebrals, establint una relació directa amb la proximitat de les línies dl´alta tensió.
A part del penetrant impacte visual i ambiental, no s´ha de menysprear que el 10% de les causes d´incendi reconegudes són provocats per guspires de les línies d´alta tensió i que un ample 35% dels incendis es deuen a causes desconegudes. No cal cabilar gaire per entendre les raons que motiven a les companyies elèctriques a no adjudicar-se la responsabilitat d´un foc...
Un activisme d´altura
“Des d´ací, des dels boscos on s´han organitzat maquis i rebels, convoquem als que la MAT els treu la son”. Amb un comunicat breu però contundent, aquests joves d´ideals quixotescs, es presentaven en societat elevant uns graus l´escalfor de la resistència social a la MAT. Imitant companys anònims del País Vasc, que aquesta tardor van obstaculitzar amb els mateixos mètodes les obres del Tren d´AltaVelocitat, una colla de catalans i activistes vinguts d´altres campaments arboris d´Europa han aconseguit aturar l´imparable construcció de torres i cables. Armats de cordes i mosquetons han teixit una teranyina de ponts de mico que comuniquen per l´aire quinze plataformes. La seva proposta s´assenta en resistir comunalment davant l´evident avaç de la MAT.
“Seguim tenint la confiança de que quan la força dels pobles reviu i la desobediència es posa en pràctica, es pot impedir l´arribada de les deplorables màquines de la Molt Alta Tensió”.[3]
I el seu exemple ha contagiat l´esperança entre els que encara creiem que s´ha de girar la truita abans de que socarrimi l´ou.
[1] “Es queden a viure dlat dels arbres per aturar les obres de la línia de la MAT”, Directa, Nº 157 (21/11/2009)
[2] Dades citades a Plataforma Unitària contra l´Autopista Elèctrica, Una amenaça pel futur del Pallars, dossier, La Pobla de Segur, 1997
[3] Més informació : http://desdelsboscos.blogspot.com
sábado, 6 de marzo de 2010
Text entregat als treballadors/es de REE/Texto repartido a lxs trabajadorxs de REE
Català
Avui baixem dels boscos, de la ocupació forestal de la torre 114, sortim dels barris, de les nostres feines o dels nostres pobles. Volem denunciar REE, al senyor Atienza i tot el "tinglado" que aquesta gran empresa té muntat i que signifiquen tantes i tantes coses per aquells que el pateixen.
Potser us ha sobtat que entrem avui aquí per entregar-vos aquest pamflet. Potser fins i tot esteu més o menys d'acord amb la gent que rebutja la MAT. També podeu comentar de forma raonada que el vostre treball no té res a veure amb tot això.
Totes les grans empreses, i el capitalisme en general, funciona com una màquina. Què vol dir això? Entre d'altres coses que tan se val qui faci la feina, les persones no són persones si no engranatges d'aquesta màquina. Els humans no importem, el que importa és el resultat final, en aquest cas els beneficis. I el que se'n deriva és la destrucció.
El que tu estiguis pitjant uns botons a l'ordinador, juntament amb milers d'altres operacions, arriba fins a llocs que no podem imaginar. Qui relacionaria un clic amb la destrucció d'un bosc, desallotjaments forçosos o amb la forma de vida rural? Desgraciadament així funciona la cosa. El vostre treball significa això en el cas de la MAT.
Com hem dit, la màquina és independent de les persones que la fan funcionar. —Però si això és així, què més dóna que sigui jo qui pitgi el botó?— Gairebé tothom que treballa ho fa dins aquesta màquina, per tant no ens podem oposar únicament a una certa empresa (en aquest cas vosaltres, REE) si no que anem més enllà i ens oposem i critiquem el sistema en general, a la manera com està muntada aquesta societat, a aquells que s'enriqueixen amb la destrucció i aquells que ens han venut que aquesta és la millor manera de que la societat funcioni i progressi.
La resistència contra la MAT porta ja molts anys,l'ocupació forestal més de 4 mesos...seguirem lluitant fins el final!
Castellano
Hoy bajamos de los bosques, de la ocupación de la torre 114, salimos de nuestros barrios, de nuestros trabajos, de nuestros pueblos. Queremos denunciar a REE, al señor Atienza y todo el tinglado que esta gran empresa tiene montado y que significa tantas y tantas cosas para aquellos que lo sufren.
Quizá os haya sorprendido que entremos aquí para entregaros este panfleto. Quizá incluso estáis más o menos de acuerdo con la gente que rechaza la MAT. También podéis comentar de forma razonada que vuestro trabajo no tiene nada que ver con todo esto.
Todas las grandes empresas, y el capitalismo en general, funcionan como una máquina. ¿Qué significa esto? Entre otras cosas que no importa quién haga el trabajo, que las personas no son personas sino engranajes de esa máquina. Los humanos no importan, lo que importa es el resultado final, en este caso los beneficios. Y lo que se deriva de ello es la destrucción.
El que estés apretando botones en el ordenador, junto con miles de otras operaciones, supone cosas que no puedes ni imaginar. ¿Quién relacionaría un clic con la destrucción de un bosque, con desalojos forzosos o el fin de la vida rural? Desgraciadamente así funciona la cosa. Esto es lo que supone vuestro trabajo en el caso de la MAT.
Como hemos dicho, la máquina es independiente de las personas que la hacen funcionar. ─Pero si esto es así, ¿qué importa el que sea yo quién pulse las teclas?─ Casi todas las personas que trabajan lo hacen dentro de esta máquina, y por lo tanto no nos podemos conformar con la crítica a una sola empresa (en este caso vosotrxs, REE) si no que vamos más allá y nos oponemos y criticamos al sistema en general, a la forma en que está montada esta sociedad, a aquellxs que se enriquecen con la destrucción y aquellxs que nos han vendido que esta es la mejor forma para que la sociedad funcione y progrese.
La resistencia contra la MAT ya lleva muchos años a sus espaldas, la ocupación forestal ya más de 4 meses... ¡seguiremos luchando hasta el final!
Avui baixem dels boscos, de la ocupació forestal de la torre 114, sortim dels barris, de les nostres feines o dels nostres pobles. Volem denunciar REE, al senyor Atienza i tot el "tinglado" que aquesta gran empresa té muntat i que signifiquen tantes i tantes coses per aquells que el pateixen.
Potser us ha sobtat que entrem avui aquí per entregar-vos aquest pamflet. Potser fins i tot esteu més o menys d'acord amb la gent que rebutja la MAT. També podeu comentar de forma raonada que el vostre treball no té res a veure amb tot això.
Totes les grans empreses, i el capitalisme en general, funciona com una màquina. Què vol dir això? Entre d'altres coses que tan se val qui faci la feina, les persones no són persones si no engranatges d'aquesta màquina. Els humans no importem, el que importa és el resultat final, en aquest cas els beneficis. I el que se'n deriva és la destrucció.
El que tu estiguis pitjant uns botons a l'ordinador, juntament amb milers d'altres operacions, arriba fins a llocs que no podem imaginar. Qui relacionaria un clic amb la destrucció d'un bosc, desallotjaments forçosos o amb la forma de vida rural? Desgraciadament així funciona la cosa. El vostre treball significa això en el cas de la MAT.
Com hem dit, la màquina és independent de les persones que la fan funcionar. —Però si això és així, què més dóna que sigui jo qui pitgi el botó?— Gairebé tothom que treballa ho fa dins aquesta màquina, per tant no ens podem oposar únicament a una certa empresa (en aquest cas vosaltres, REE) si no que anem més enllà i ens oposem i critiquem el sistema en general, a la manera com està muntada aquesta societat, a aquells que s'enriqueixen amb la destrucció i aquells que ens han venut que aquesta és la millor manera de que la societat funcioni i progressi.
La resistència contra la MAT porta ja molts anys,l'ocupació forestal més de 4 mesos...seguirem lluitant fins el final!
Castellano
Hoy bajamos de los bosques, de la ocupación de la torre 114, salimos de nuestros barrios, de nuestros trabajos, de nuestros pueblos. Queremos denunciar a REE, al señor Atienza y todo el tinglado que esta gran empresa tiene montado y que significa tantas y tantas cosas para aquellos que lo sufren.
Quizá os haya sorprendido que entremos aquí para entregaros este panfleto. Quizá incluso estáis más o menos de acuerdo con la gente que rechaza la MAT. También podéis comentar de forma razonada que vuestro trabajo no tiene nada que ver con todo esto.
Todas las grandes empresas, y el capitalismo en general, funcionan como una máquina. ¿Qué significa esto? Entre otras cosas que no importa quién haga el trabajo, que las personas no son personas sino engranajes de esa máquina. Los humanos no importan, lo que importa es el resultado final, en este caso los beneficios. Y lo que se deriva de ello es la destrucción.
El que estés apretando botones en el ordenador, junto con miles de otras operaciones, supone cosas que no puedes ni imaginar. ¿Quién relacionaría un clic con la destrucción de un bosque, con desalojos forzosos o el fin de la vida rural? Desgraciadamente así funciona la cosa. Esto es lo que supone vuestro trabajo en el caso de la MAT.
Como hemos dicho, la máquina es independiente de las personas que la hacen funcionar. ─Pero si esto es así, ¿qué importa el que sea yo quién pulse las teclas?─ Casi todas las personas que trabajan lo hacen dentro de esta máquina, y por lo tanto no nos podemos conformar con la crítica a una sola empresa (en este caso vosotrxs, REE) si no que vamos más allá y nos oponemos y criticamos al sistema en general, a la forma en que está montada esta sociedad, a aquellxs que se enriquecen con la destrucción y aquellxs que nos han vendido que esta es la mejor forma para que la sociedad funcione y progrese.
La resistencia contra la MAT ya lleva muchos años a sus espaldas, la ocupación forestal ya más de 4 meses... ¡seguiremos luchando hasta el final!
Acció contra REE/Acción contra REE
(Català)
Ahir divendres 5 de març, sobre les 11:30 del matí, un grup d'unes 40 persones es va apropar fins la seu de Red Electrica Española, a la Avinguda Paral·lel de Barcelona. Unes quantes persones va entrar a l'edifici amb la finalitat de repartir un text als treballadors/es per fer-los-hi saber el perquè de l'ocupació forestal i la nostra repulsa a la MAT. Aconseguit això en pocs minuts, i davant la poca presència de treballadors a l'edifici (des d'on ens van fer fotografies), es va decidir primer anar a l'edifici del darrera, de Fecsa-Endesa a continuar cridant i repartint tríptics, i després tallar uns minuts l'avinguda Paral·lel. A més a més, es van penjar dues pancartes, es van fer pintades i vam regalar un cubell plè de compost fermentat que vam deixar ben escampat a l'entrada de REE. En tot moment hi va haver un cotxe dels Mossos a prop, al que se li va sumar un altre desprès, però no van sortir d'ells ni identificar ningí.
(Castellano)
Ayer viernes 5 de marzo, sobre las 11 y media de la mañana, un grupo de unas 40 personas se acercó a la sede de Red Electrica Española, en la av. Paral·lel de Barcelona. Unas cuantas personas entraron en el edificio con el fin de repartir un texto a lxs trabajadorxs para hacerles saber el porqué de la ocupación forestal y nuestra repulsa a la MAT. Esto se hizo en unos pocos minutos, y ante la poca presencia de trabajadorxs en el edificio, se decidió primero ir al edificio de detrás, de Fecsa-Endensa para continuar gritando y repartir trípticos, y después cortar la avenida unos minutos. Además, se colgaron dos pancartas, se hicieron pintadas y se regaló un cubo lleno de compost fermentado bien esparcido en la entrada de REE. En todo momento hubo un coche de los Mossos cerca, al que se le sumó otro más tarde, pero no salieron de ellos y no hubo identificaciones.
Ahir divendres 5 de març, sobre les 11:30 del matí, un grup d'unes 40 persones es va apropar fins la seu de Red Electrica Española, a la Avinguda Paral·lel de Barcelona. Unes quantes persones va entrar a l'edifici amb la finalitat de repartir un text als treballadors/es per fer-los-hi saber el perquè de l'ocupació forestal i la nostra repulsa a la MAT. Aconseguit això en pocs minuts, i davant la poca presència de treballadors a l'edifici (des d'on ens van fer fotografies), es va decidir primer anar a l'edifici del darrera, de Fecsa-Endesa a continuar cridant i repartint tríptics, i després tallar uns minuts l'avinguda Paral·lel. A més a més, es van penjar dues pancartes, es van fer pintades i vam regalar un cubell plè de compost fermentat que vam deixar ben escampat a l'entrada de REE. En tot moment hi va haver un cotxe dels Mossos a prop, al que se li va sumar un altre desprès, però no van sortir d'ells ni identificar ningí.
(Castellano)
Ayer viernes 5 de marzo, sobre las 11 y media de la mañana, un grupo de unas 40 personas se acercó a la sede de Red Electrica Española, en la av. Paral·lel de Barcelona. Unas cuantas personas entraron en el edificio con el fin de repartir un texto a lxs trabajadorxs para hacerles saber el porqué de la ocupación forestal y nuestra repulsa a la MAT. Esto se hizo en unos pocos minutos, y ante la poca presencia de trabajadorxs en el edificio, se decidió primero ir al edificio de detrás, de Fecsa-Endensa para continuar gritando y repartir trípticos, y después cortar la avenida unos minutos. Además, se colgaron dos pancartas, se hicieron pintadas y se regaló un cubo lleno de compost fermentado bien esparcido en la entrada de REE. En todo momento hubo un coche de los Mossos cerca, al que se le sumó otro más tarde, pero no salieron de ellos y no hubo identificaciones.
jueves, 4 de marzo de 2010
Desalojo en Lappersfort (Bélgica)
(Actualización)
En más o menos un dia, la policía ha desalojado completamente el bosque ocupado. Cuando apareció el equipo de desalojo, lxs activistas se encadenaron a los árboles. 30 policías acordonaban la zona, mientras que otros 20, entre los cuales subcontratados especialistas, se dedicaban a desalojar. El resultado del desalojo: 5 policías heridos, 25 activistas detenidxs. Puesto que algunxs se han negado a identificarse, ha entrado en escena Inmigración. Lxs detenidxs que se identificaron se espera que salgan en libertad en 12 horas.
La gran mayoría de árboles (y las casas que había sobre ellas), han sido cortados.
Desde ayer, 3 de marzo, la policía ha empezado a desalojar la ocupación forestal de Lappersfort (Bélgica), una ocupación que duraba desde septiembre de 2008 y que ha frenado hasta ahora la construcción de fábricas, edificios de oficinas y un parking.
Las informaciones todavía no son claras, pero ayer se hablaba ya de 9 detenid@s. La última información dice que todavía queda una persona por desalojar, encadenada, pero el desalojo está casi terminado.
Iremos editando esta notícia cuando llegue más información.
Des dels boscos, un abrazo muy fuerte!
En más o menos un dia, la policía ha desalojado completamente el bosque ocupado. Cuando apareció el equipo de desalojo, lxs activistas se encadenaron a los árboles. 30 policías acordonaban la zona, mientras que otros 20, entre los cuales subcontratados especialistas, se dedicaban a desalojar. El resultado del desalojo: 5 policías heridos, 25 activistas detenidxs. Puesto que algunxs se han negado a identificarse, ha entrado en escena Inmigración. Lxs detenidxs que se identificaron se espera que salgan en libertad en 12 horas.
La gran mayoría de árboles (y las casas que había sobre ellas), han sido cortados.
Desde ayer, 3 de marzo, la policía ha empezado a desalojar la ocupación forestal de Lappersfort (Bélgica), una ocupación que duraba desde septiembre de 2008 y que ha frenado hasta ahora la construcción de fábricas, edificios de oficinas y un parking.
Las informaciones todavía no son claras, pero ayer se hablaba ya de 9 detenid@s. La última información dice que todavía queda una persona por desalojar, encadenada, pero el desalojo está casi terminado.
Iremos editando esta notícia cuando llegue más información.
Des dels boscos, un abrazo muy fuerte!
miércoles, 3 de marzo de 2010
Tentsio Altuka Linea (text en basc)
Tentsio Oso Altuko Linea (línea M.A.T.)
Momentu hauetan badakigu, gutxi gora behera, zer den MAT linea edo Tentsio Oso Altuko linea(Catalunya behintzat, nahiz eta beste proiektu batzuk ere, beste leku batzuetan, martxan egon).: Catalunya gurutzatuko duen 400000 voltioko linea da, gerora Maroko eta Afrika iparralde-arte heldu arazi nahi dutena. Linea honekin estatu frantseseko zentral nuklearretan duten gehiegizko energia produkzioa bideratzea nahi dute, “vente a blen plaire” izenpean salduko duten energia, hau da, produkzio kostea baino prezio baxuagoetan. Informe tekniko, behar inperiotsu eta beste aitzaki asko entzun ditugu iadanik eta ez da arraroa euren esku dauzkaten medio guztiak erabiltzea guri sinestarazteko: politikariak, jakintsuak, komunikabideak, ingenieruak. Horrelako inbertsio altu batek eta etorkizuneko etekin handiek ondotxo merezi dute. Praktikan hau dena expropiazioetan bihurtzen da, naturaren suntsipenean, inpaktu bisualean, osasun arriskuetan eta ondorio gehiagotan. Ekonomia hazten jarraitzea nahitaezkoa dela petxaraztea nahi digute. Eta egia da: kapitalismoak funtzionatzeko ezin da “atzerantz joan”, “progresatzen” jarraitu behar dugu. Kosta edo kosta.
BASO OKUPAZIOA
Duela 3 hilabete borroka posible egiten duen baso – okupazioa sortu dugu : Ekosistema hondatu, askatasun pertsonalak murriztu eta bizimodu arduragabe(suntsitzailea) bat jarraitzera behartzen gaituen industrializazioari aurre egiten dion bizimodua.
Borroka eta elkarbizitza erresistentzia modu bat da zuhaitzen artean euren bizileku eta bizimodua egin nahi dutenentzat. Hau da, bizitzeko beste modu batzuk ere badaudela eta makro proiektu handi honek ez digula behar duguna emango, beti defendatuko duguna, basoen askatasuna!!!
114. dorrea eraikitzea planteatuta dagoen lekutik ezezkoa ematen diogu garapen industrialari eta gizakien, eta gizaki ez direnen esklabutzari. Gure egunerokotasuna sistemaren barne arazoaren parte bezala ulertzen dugu eta horregatik fisikoki kontrajartzen gara, okupatzen eta basoa gure etxetzat hartzen, errespetatu beharreko leku bat zeinaren menpe gauden zuzen zuzenean.
400000 voltioak pasako diren herrietako pertsonak konbentzitzeko saiakeren denbora pasa da, boteretsuen aldetik menperazi eta mesprezuak errefusatzen ez dituzten pertsonak, euren merkantzia hipotekatuetatik harantzago ikustea nahi ez duten pertsonak. Guzti honekin leku zehatz batean kokatzen gara, baso inguruen suntsipena onartzen ez duen edonori gonbitea luzatuz; hiri handi, eta kondenatutako periferietako kutsaduraz nekatu den jendea espero dugu.
Landa eremuen desagerpenaren aurrean sufritzen duten pertsonez osatutako erkidego bat eratu nahi dugu; industrietatik datozen kutsadura agenteen kontrol gabeko hedapenez arreta jartzen dutenez; soberakin industrial, hondakin, pestizida eta jakien hainbeste gehigarri sortzen duen demokrazia kapitalistaz nekatuta dauden pertsonak.
Tentsio Oso Altuko linearen aurrerapauso nabariaren aurrean erresistentzia da gure proposamena. Konfiantza osoa izaten jarraituko dugu herriak indarraz altxatuko direla; basoetan bizi nahi duten aktibisten desobedientzia, eta laburbilduz, hitz hauek ezagunak edo gertukoak sentitzen dituzten pertsonen sinismenak eragotziko dute tentsio oso altuko makinen eltze negargarria. Gure arteko ezagutzan oinarritzen da dena eta jar diezaiegun zailago!! Egin gure borroka, zure borroka!!!
Momentu hauetan badakigu, gutxi gora behera, zer den MAT linea edo Tentsio Oso Altuko linea(Catalunya behintzat, nahiz eta beste proiektu batzuk ere, beste leku batzuetan, martxan egon).: Catalunya gurutzatuko duen 400000 voltioko linea da, gerora Maroko eta Afrika iparralde-arte heldu arazi nahi dutena. Linea honekin estatu frantseseko zentral nuklearretan duten gehiegizko energia produkzioa bideratzea nahi dute, “vente a blen plaire” izenpean salduko duten energia, hau da, produkzio kostea baino prezio baxuagoetan. Informe tekniko, behar inperiotsu eta beste aitzaki asko entzun ditugu iadanik eta ez da arraroa euren esku dauzkaten medio guztiak erabiltzea guri sinestarazteko: politikariak, jakintsuak, komunikabideak, ingenieruak. Horrelako inbertsio altu batek eta etorkizuneko etekin handiek ondotxo merezi dute. Praktikan hau dena expropiazioetan bihurtzen da, naturaren suntsipenean, inpaktu bisualean, osasun arriskuetan eta ondorio gehiagotan. Ekonomia hazten jarraitzea nahitaezkoa dela petxaraztea nahi digute. Eta egia da: kapitalismoak funtzionatzeko ezin da “atzerantz joan”, “progresatzen” jarraitu behar dugu. Kosta edo kosta.
BASO OKUPAZIOA
Duela 3 hilabete borroka posible egiten duen baso – okupazioa sortu dugu : Ekosistema hondatu, askatasun pertsonalak murriztu eta bizimodu arduragabe(suntsitzailea) bat jarraitzera behartzen gaituen industrializazioari aurre egiten dion bizimodua.
Borroka eta elkarbizitza erresistentzia modu bat da zuhaitzen artean euren bizileku eta bizimodua egin nahi dutenentzat. Hau da, bizitzeko beste modu batzuk ere badaudela eta makro proiektu handi honek ez digula behar duguna emango, beti defendatuko duguna, basoen askatasuna!!!
114. dorrea eraikitzea planteatuta dagoen lekutik ezezkoa ematen diogu garapen industrialari eta gizakien, eta gizaki ez direnen esklabutzari. Gure egunerokotasuna sistemaren barne arazoaren parte bezala ulertzen dugu eta horregatik fisikoki kontrajartzen gara, okupatzen eta basoa gure etxetzat hartzen, errespetatu beharreko leku bat zeinaren menpe gauden zuzen zuzenean.
400000 voltioak pasako diren herrietako pertsonak konbentzitzeko saiakeren denbora pasa da, boteretsuen aldetik menperazi eta mesprezuak errefusatzen ez dituzten pertsonak, euren merkantzia hipotekatuetatik harantzago ikustea nahi ez duten pertsonak. Guzti honekin leku zehatz batean kokatzen gara, baso inguruen suntsipena onartzen ez duen edonori gonbitea luzatuz; hiri handi, eta kondenatutako periferietako kutsaduraz nekatu den jendea espero dugu.
Landa eremuen desagerpenaren aurrean sufritzen duten pertsonez osatutako erkidego bat eratu nahi dugu; industrietatik datozen kutsadura agenteen kontrol gabeko hedapenez arreta jartzen dutenez; soberakin industrial, hondakin, pestizida eta jakien hainbeste gehigarri sortzen duen demokrazia kapitalistaz nekatuta dauden pertsonak.
Tentsio Oso Altuko linearen aurrerapauso nabariaren aurrean erresistentzia da gure proposamena. Konfiantza osoa izaten jarraituko dugu herriak indarraz altxatuko direla; basoetan bizi nahi duten aktibisten desobedientzia, eta laburbilduz, hitz hauek ezagunak edo gertukoak sentitzen dituzten pertsonen sinismenak eragotziko dute tentsio oso altuko makinen eltze negargarria. Gure arteko ezagutzan oinarritzen da dena eta jar diezaiegun zailago!! Egin gure borroka, zure borroka!!!
sábado, 20 de febrero de 2010
En breus, concert/En breve, concierto
(Castellano)
Nos complace anunciaros de que en breves Domingos tendremos tocando en la okupación contra la MAT al grupo de punk-hardcore FI-ASKO.
Sera dentro de unos Domingos (ya os lo confirmaremos).
De momento id calentando motores porque se vuelve a realizar un concierto en el boske desde hace ya algun tiempo.
Por cierto, ya llevamos cuatro meses!!!
Nos complace anunciaros de que en breves Domingos tendremos tocando en la okupación contra la MAT al grupo de punk-hardcore FI-ASKO.
Sera dentro de unos Domingos (ya os lo confirmaremos).
De momento id calentando motores porque se vuelve a realizar un concierto en el boske desde hace ya algun tiempo.
Por cierto, ya llevamos cuatro meses!!!
viernes, 12 de febrero de 2010
Castanyada!!!
(Català)
Per diversos motius no hem pogut actualitzar el blog darrerament. Esperem que no torni a passar.
Volem (encara que sigui molt tard) convidar a tothom a la calçotada popular que farem demà. Esperem que el temps acompanyi i que us hi apunteu.
Avui 12 de febrer hem fet una xerrada en el Ateneu Llibertari de Sants explicando el proyecto, proyectando fotografías y discutiendo un buen rato sobre desarrollismo, capitalismo, etc...
(Castellano)
Por diferentes motivos no hemos podido actualizar el blog últimamente. Esperamos que no vuelva a pasar.
Aunque tarde, queremos invitar a todo el mundo a la calçotada popular que haremos mañana sábado 13 de febrero. Esperamos que haga buen tiempo y que os apuntéis.
Hoy, 12 de febrero, hemos hecho una charla en el Ateneu Llibertari de Sants explicando el proyecto, proyectando fotografias y discutiendo un buen rato sobre desarrollismo, capitalismo, etc ...
Per diversos motius no hem pogut actualitzar el blog darrerament. Esperem que no torni a passar.
Volem (encara que sigui molt tard) convidar a tothom a la calçotada popular que farem demà. Esperem que el temps acompanyi i que us hi apunteu.
Avui 12 de febrer hem fet una xerrada en el Ateneu Llibertari de Sants explicando el proyecto, proyectando fotografías y discutiendo un buen rato sobre desarrollismo, capitalismo, etc...
(Castellano)
Por diferentes motivos no hemos podido actualizar el blog últimamente. Esperamos que no vuelva a pasar.
Aunque tarde, queremos invitar a todo el mundo a la calçotada popular que haremos mañana sábado 13 de febrero. Esperamos que haga buen tiempo y que os apuntéis.
Hoy, 12 de febrero, hemos hecho una charla en el Ateneu Llibertari de Sants explicando el proyecto, proyectando fotografias y discutiendo un buen rato sobre desarrollismo, capitalismo, etc ...
martes, 2 de febrero de 2010
Deux textes en français
OCCUPATION FORESTALE CONTRE LA MAT (THT). DECLARATION D'INTENTIONS
Despuis ici, depuis les bois, a l'endroit où depuis toujours se sont cachés et organisés les rebelles, les bandits, les maquisards, les conspirateurs...
Depuis ces lieux où l'on attaquait les diligences royales, où l'on dansait autour du feu sur des airs populaires. Depuis là où nous pouvons encore être invisibles et nous sentir protegées, nous convoquons tous ceux et celles que la construction de la T.H.T. empêche de dormir.
Soyons claires, critiquer furieusement la barbarie de la T.H.T., c'est refuser sans tituber, l'insatiable appetit des grandes villes,c'est se batre contre toutes les gestions et infrastructures de l'etat (gouvernement, parlement, mairie...) et leur bride capitaliste: cette organisation sociale basée sur l'avarie et la voracité des plus illimitées, sur l'individualisme et un amour absolu pour le benefice fait mal...même deguisés en Plans E, en amelioration electrique, en vaccin de la grippe A, en TGV ou en avancées digitales televisées.
Depuis ici, depuis notre nouveau siege dans le fôret des Guilleries nous refusons ce macrocouloir éléctrique qui colonise a coups de talons sans prêter attention aux oppositions lucides qu'ont montré depuis des années, non seulement les personnes affectées mais egalement tous ceux et celles qui ont encore un quelque chose d'anti-conformiste et emancipateur, un peu d'honneteté face à la vie.
Et nous en voulons en aucun cas que les politiciens du moment ou Red Eléctrica (les enterprises qui montent l'affaire) nous ecoutent ou nous respectent, nous savons trop bien que leur labeur est par definition d'être au service d'intérêts elitistes, en marge des necessités sociales. De fait, ce sont eux (la bourgoisie et ses représentants politiques), ceux qui sont chargés tout au long de l'histoire de saper, manipuler et diriger les réelles necessités du peuple, des gens comme vous et moi.
Ceci est une tentative de plus de démontrer que certaines personnes ont encore du courage, de la motivation, que défier ce qui est establi est une condition pour vivre tranquille...
Et quel meilleur lieu pour proclamer cela que depuis les arbres, depuis l'occupation de la base de la future tour 114.
Il est trop tard pour essayer de convaincre les villages où passent les 400 milles volts, pour convaincre ceux qui restent de pierre face à tant de mépris et de domination de la part de ceux qui ont le povoir. C'est qu'ils en voient pas plus loin que leurs merchandises hypothequées. Portant, nous nous etablissons en un lieu concret, invitant ceux et celles qui en peuvent tolérer la progressive destruction des aires forestières, et attendant tout ceux/celles qui n'en peuvent plus de la pollution de l'air des grandes zones urbaines et de ses periphéries condamnées.
Nos tenterons de réunir tous ceux/celles qui souffrent de la disparition de la ruralité avec ceux qui s'alrment de la diffusion mondiale des agents toxiques provenant de l'industrie avec ceux qui sont dejà fatigués de tant de democratie capitaliste, mère des déchets industriels, des résidus pesticides et des additifs alimentaires.
Notre proposition est une resistance commune face a l'evidente avancée de la THT. Nous sommes toujours persuadés que ce seront la force des peuples motivés, la desobéissance des activistes qui veulent vivre ensemble dans cette forêt et aussi la conviction de toutes celles à qui ces mots sonnent familiers ou affinitaires qui empêcheront la venue des déplorables machines de la Très Haute Tension.
Pour cela, nous devons nous reconnaitre et rendre leur tâche plus ardue...
“L'ange voudrait s'arrêter, réveiller les morts et réparer ce qui est déstruit. Mais une forte tempête souffle depuis le paradis et l'empêche de deployer ses ailes. Cette tempête l'entraine irresistiblement vers le futur, de dos, pendant que des ruines s'accumulent devant lui jusqu'au ciel. Cette tempête, c'est ce que nous appelons le progrés”
Sois l'etincelle
Nous devons tous choisir de quel côté nous nous plaçons. Ou nous restons de celui de la civilisation industrielle ou nous nous levons aux côtes de ceux qui luttent pour défendre la Terre.
Il est temps de passer à l'action. En squattant cette fôret nous tentons de construire une porte de sortie de secours vers un monde nouveau. Nous tentons de trouver des formes effectives et durables de lutte et de vie en commençant ici et maintenant.
Demarrer un processus de décolonisation interne et externe, nous reconnecter de nouveau avec la Terre, entre nous, et avec nous même.
En vivant ce que nous dicte notre instinct, en dérangeant l'empire, mettant la pression où se trouvent les fissures, dans le but de le rendre inefficace, nous devons tout démonter.
Quand nos assaults stoppent les machines, quand nos clefs détruisent les pelleteuses et que nos allumettes mettent le feu, nous sommes le Terre.
La nature respire en paix, abonde en temps et déborde de spontaneité. Comme les plantes et les arbres, nous brisons le béton et faisons face.
Leur cachemar, notre rêve, nos tribus grandiront par les fissures et les ombres, sans visage et sans nom. En se levant...
Despuis ici, depuis les bois, a l'endroit où depuis toujours se sont cachés et organisés les rebelles, les bandits, les maquisards, les conspirateurs...
Depuis ces lieux où l'on attaquait les diligences royales, où l'on dansait autour du feu sur des airs populaires. Depuis là où nous pouvons encore être invisibles et nous sentir protegées, nous convoquons tous ceux et celles que la construction de la T.H.T. empêche de dormir.
Soyons claires, critiquer furieusement la barbarie de la T.H.T., c'est refuser sans tituber, l'insatiable appetit des grandes villes,c'est se batre contre toutes les gestions et infrastructures de l'etat (gouvernement, parlement, mairie...) et leur bride capitaliste: cette organisation sociale basée sur l'avarie et la voracité des plus illimitées, sur l'individualisme et un amour absolu pour le benefice fait mal...même deguisés en Plans E, en amelioration electrique, en vaccin de la grippe A, en TGV ou en avancées digitales televisées.
Depuis ici, depuis notre nouveau siege dans le fôret des Guilleries nous refusons ce macrocouloir éléctrique qui colonise a coups de talons sans prêter attention aux oppositions lucides qu'ont montré depuis des années, non seulement les personnes affectées mais egalement tous ceux et celles qui ont encore un quelque chose d'anti-conformiste et emancipateur, un peu d'honneteté face à la vie.
Et nous en voulons en aucun cas que les politiciens du moment ou Red Eléctrica (les enterprises qui montent l'affaire) nous ecoutent ou nous respectent, nous savons trop bien que leur labeur est par definition d'être au service d'intérêts elitistes, en marge des necessités sociales. De fait, ce sont eux (la bourgoisie et ses représentants politiques), ceux qui sont chargés tout au long de l'histoire de saper, manipuler et diriger les réelles necessités du peuple, des gens comme vous et moi.
Ceci est une tentative de plus de démontrer que certaines personnes ont encore du courage, de la motivation, que défier ce qui est establi est une condition pour vivre tranquille...
Et quel meilleur lieu pour proclamer cela que depuis les arbres, depuis l'occupation de la base de la future tour 114.
Il est trop tard pour essayer de convaincre les villages où passent les 400 milles volts, pour convaincre ceux qui restent de pierre face à tant de mépris et de domination de la part de ceux qui ont le povoir. C'est qu'ils en voient pas plus loin que leurs merchandises hypothequées. Portant, nous nous etablissons en un lieu concret, invitant ceux et celles qui en peuvent tolérer la progressive destruction des aires forestières, et attendant tout ceux/celles qui n'en peuvent plus de la pollution de l'air des grandes zones urbaines et de ses periphéries condamnées.
Nos tenterons de réunir tous ceux/celles qui souffrent de la disparition de la ruralité avec ceux qui s'alrment de la diffusion mondiale des agents toxiques provenant de l'industrie avec ceux qui sont dejà fatigués de tant de democratie capitaliste, mère des déchets industriels, des résidus pesticides et des additifs alimentaires.
Notre proposition est une resistance commune face a l'evidente avancée de la THT. Nous sommes toujours persuadés que ce seront la force des peuples motivés, la desobéissance des activistes qui veulent vivre ensemble dans cette forêt et aussi la conviction de toutes celles à qui ces mots sonnent familiers ou affinitaires qui empêcheront la venue des déplorables machines de la Très Haute Tension.
Pour cela, nous devons nous reconnaitre et rendre leur tâche plus ardue...
“L'ange voudrait s'arrêter, réveiller les morts et réparer ce qui est déstruit. Mais une forte tempête souffle depuis le paradis et l'empêche de deployer ses ailes. Cette tempête l'entraine irresistiblement vers le futur, de dos, pendant que des ruines s'accumulent devant lui jusqu'au ciel. Cette tempête, c'est ce que nous appelons le progrés”
Sois l'etincelle
Nous devons tous choisir de quel côté nous nous plaçons. Ou nous restons de celui de la civilisation industrielle ou nous nous levons aux côtes de ceux qui luttent pour défendre la Terre.
Il est temps de passer à l'action. En squattant cette fôret nous tentons de construire une porte de sortie de secours vers un monde nouveau. Nous tentons de trouver des formes effectives et durables de lutte et de vie en commençant ici et maintenant.
Demarrer un processus de décolonisation interne et externe, nous reconnecter de nouveau avec la Terre, entre nous, et avec nous même.
En vivant ce que nous dicte notre instinct, en dérangeant l'empire, mettant la pression où se trouvent les fissures, dans le but de le rendre inefficace, nous devons tout démonter.
Quand nos assaults stoppent les machines, quand nos clefs détruisent les pelleteuses et que nos allumettes mettent le feu, nous sommes le Terre.
La nature respire en paix, abonde en temps et déborde de spontaneité. Comme les plantes et les arbres, nous brisons le béton et faisons face.
Leur cachemar, notre rêve, nos tribus grandiront par les fissures et les ombres, sans visage et sans nom. En se levant...
viernes, 22 de enero de 2010
Entrevista en Alasbarricadas
Català
Fa cosa d'un mes, la gent d' www.alasbarricadas.org ens va enviar una entrevista. Després de molts dies, finalment s'ha contestat i publicat al seu web. Vam pensar que era una bona possibilitat de plantejar-nos certs temes o discursos al haver de respondre a preguntes o questions que venien "des de fora", i que ens ha donat peu a reflexionar sobre certes temàtiques i debatre alguns punts. Com es comenta al final de l'entrevista, ha sigut tot un procés en diferents passos, idiomes, llocs i entre molta gent...
Podeu llegir l'entrevista sencera en aquest enllaç
Castellano
Hará cosa de un mes, la gente de www.alasbarricadas.org nos envió una entrevista. Después de muchos dias, se ha conseguido contestarla y se ha publicado en su página. Pensamos que era una buena posibilidad de plantearnos ciertos temas o discursos, al tratarse de preguntas que venian "desde fuera", y que han dado pie a reflexionar sobre ciertos temas y debatir algunos puntos. Como se comenta al final de la entrevista, ha sido un largo proceso en diferentes pasos, idiomas, lugares y entre mucga hente.
Podéis leer la entrevista entera en pinchando aquí
Fa cosa d'un mes, la gent d' www.alasbarricadas.org ens va enviar una entrevista. Després de molts dies, finalment s'ha contestat i publicat al seu web. Vam pensar que era una bona possibilitat de plantejar-nos certs temes o discursos al haver de respondre a preguntes o questions que venien "des de fora", i que ens ha donat peu a reflexionar sobre certes temàtiques i debatre alguns punts. Com es comenta al final de l'entrevista, ha sigut tot un procés en diferents passos, idiomes, llocs i entre molta gent...
Podeu llegir l'entrevista sencera en aquest enllaç
Castellano
Hará cosa de un mes, la gente de www.alasbarricadas.org nos envió una entrevista. Después de muchos dias, se ha conseguido contestarla y se ha publicado en su página. Pensamos que era una buena posibilidad de plantearnos ciertos temas o discursos, al tratarse de preguntas que venian "desde fuera", y que han dado pie a reflexionar sobre ciertos temas y debatir algunos puntos. Como se comenta al final de la entrevista, ha sido un largo proceso en diferentes pasos, idiomas, lugares y entre mucga hente.
Podéis leer la entrevista entera en pinchando aquí
Suscribirse a:
Entradas (Atom)

